Permalänk

Dator som dör precis innan post....

Min dator dör precis innan post-screen ska komma upp.

Man trycker på knappen, hör diskarna spinna upp och precis när första bilden ska komma upp stänger den av sig.
Moderkortet är ett Abit IC7 MAX3, graffe: 9800PRO har även testat med ett Nvidia 5900
Har testat med olika minneskonfigurationer, har även testat med att flytta den lilla switchen så att CMOS rensas.
Har testat med att plocka bort hårddiskarna en efter en
Har även testat ett annat nätagg....

Eftersom jag hade en RAID med en massa intressanta saker på så skulle jag behöva få igång det alt. få reda på vad som har pajjat så man kan byta ut det.

Permalänk

Sitter processorkylningen fast ordentligt? Skulle ju kunna tro att den slår ifrån
p g a överhettning.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalen
Sitter processorkylningen fast ordentligt? Skulle ju kunna tro att den slår ifrån
p g a överhettning.

Den vattenkylningen har suttit där i lite mer än ett är nu (har legat på straxt över 50 grader vid full load), så jag tror knappast att det är den, dessutom tror jag inte att processorn hinner bli överhettat under den/de få sekunder som datorn faktiskt är igång....

Nån som vet om man kan flytta en RAID mellan olika chip och ändå ha innehhållet kvar?