Permalänk
Medlem

Ska köpa nyss moderkort..!

Tjena.

För några månader sedan så köpte jag ett nytt grafikkort, jag pluggade in det och testade en rad olika spel.
Spelen fungerade inte som lovat, det var/är buggar, klarar inte lika mycket som det egentligen ska m.m.
Jag installerade uppdateringar, drivrutiner, uppdaterade BIO´s m.m.
Ingen skillnad

Jag kollade runt mycket på internet vad det kan vara för fel, och det framgick tydligen att min bushastighet på moderkortet (400mhz tror jag?) inte stämde överens med bushastigheten på grafikkortet (800mhz tror jag). Så där vart det en flaskhals.

Och nu börjar jag blir smått less på buggar och annat skit, så nu ska jag köpa ett nytt moderkort, jag hade tänkt mig ett billigare begagnat.
Eller nytt, det beror på priset.

Jag behöver alltså hjälp med att välja vad för moderkort jag ska köpa, vad jag ska söka efter, jag behöver också synpunkter på fel jag kan ha gjort.
Moderkortet ska vara utan processor!

Grafikkort: Geforce 6600 265mb powerpack
Processor: 2.56
RAM:1024
Hårddisk:120gb

Mainboard
Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.
Model : P4S-LA
Version : REV 1.xx
Serial Number : xxxxxxxxxxx
650-P4S-LA

Visa signatur

mmmm

Permalänk

Eeehhmm va?! Vad snackar du om? Busshastigheten på din AGP (som jag tror du har) slot har ingenting att göra med busshastigheten. Kan du berätta mer om din dator? Ingen i hela världen kan tipsa om ett mobbo på den lilla info vi har fått. Men jag gör ändå en gissning på att du har en Pentium 4 och Socket 478 då du nämnde 400 MHz Buss.

Jaha nu gjorde du en edit på sakerna. Vad har du för minne och processor då?

Permalänk
Medlem

Det står.
Och ja, jag har AGP

(Vad skoj det kan bli ibland, jag ändrade precis när du skrev ditt inlägg)

Visa signatur

mmmm

Permalänk

Jag tror du har för höga krav eller något sådant. Har du testat å fromata om hela burken? Vad/vilka spel/program är sega? Och med vilka inställningar?

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte prövat att formatera om datorn.
Det blir buggar i matrix path of neo, bf2, far cry.
Jag kör på nästan högsta på alla spel.

Enligt säljaren så skall jag kunna spela battlefield 2 och half-life 2 på högsta inställningar.

Visa signatur

mmmm

Permalänk
Medlem

Du kan absolut inte köra högsta Grafik på BF2 med 1024 och ett 6600, spelar ingen roll vilket moderkort du har.(punkt)

Permalänk
Medlem

Dra ner på lägsta ellet köp ett bättre grafikkort. Din återförsäljare kan ha rätt i att spele går att spela på högsta eller nästan högstamen för att kunna njuta av spelet måste man enligt mig ha över 45 FPS (frames per second) och det har du definitivt inte med det grafikkortet till de spelen