Moderkort K8N Neo drivrutiner gör att datorn krashar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Moderkort K8N Neo drivrutiner gör att datorn krashar

Hej

Min Hårddisk krashade för någon vecka sedan och skulle efter det installera om windows på en annan hårddisk. När jag gjort det och skulle installera drivrutinerna nvidia nforce3 system drivers till mitt MSI K8N Neo moderkort och efter det startar om datorn får jag bluescreen och efter det vill datorn inte starta varken vanligt eller i felsäkert läge.

Jag har Testat med både drivrutinerna jag fick på CD med moderkortet och de nyaste som finns på MSIs hemsida samma fel båda gångerna.
Notera att det inte är SATA / RAID drivrutinerna utan systemdrivrutinerna. Jag har inga sata diskar.

Jag har socket 754 med en amd 64 3200+ processor och value select ram minnen. Jag kör radeon 9800 PRO 128mb grafikkort

Jag har nu 2 frågor:
1) Vad kan vara fel? Hur ska jag försöka fixa felet?

2) Är det möjligt att köra datorn utan att ha installerat dessa drivrutiner utan att vara rädd att moderkortet krashar och tar med sig alla komponenter i fallet?

Måste man verkligen installera drivrutinerna?

AMD Athlon64 3200+ || Radeon 9800 PRO 128mb || MSI K8N NEO-FSR || 512mb Corsair Value Select || 120GB Seagate Barracuda || Aspire X-Dreamer II