Permalänk

har jag dual channel? Felsatta minnen?

Tja!
Vart kan jag kolla om minnena körs i Dual Channel? Vet någon i vilka två platser jag ska sätta minnena i? Hittar inte manualen, så berätta gärna. Och kom inte med "sätt i den gula och orangea" osv, för jag är färgblind så ser ingen skillnad på dem ändå
Datorn i sign. Gärna om ni kan ringa in på en bild eller nått.

Permalänk
Medlem

Visserligen vet jag inte hur det är att vara färgblind, men kan det inte vara som så att olika förger ger olika grå färg? I sådana fall borde du ju kunna se skillnad på dem.. bara en nyfiken fråga..

Moderkortets manual kan du tanka på tillverkrens hemsida..

Permalänk
Medlem

bara tanka hem cpu-z och kolla från cpuid.com

en sticka ska sitta närmast processorn och sen ett mellanrum(tomt slot) sen en sticka i slotet efter det. hehe blev de krångligt nu?:D

EDIT: bild;)

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

alltså dessa två?

edit: ah, såg din bild nu. Ok då har jag satt rätt iaf.

Permalänk
Medlem

Svar JA

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

tackar för hjälpen! Nu slapp jag rota igenom garderoben efter manualen. Ang färgblindheten så flyter olika nyanser och likartade färger ihop. Jag har inte så allvarlig färgblindhet, men färger som orange/gul, mörkblå/lila, grön/brun osv kan vara svåra att skilja på för mig.

Permalänk
Medlem

hehe det är lungt du behöver inte förklara dig:P

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

näe det var Guru som undrade

Permalänk
Medlem

Heh, kan man köra dem andra två i dual också?? eller är det bara ett par som funkar i taget?

Permalänk
Gäst

lånar tråden lite
Om man har tre minnesslots ska man då ha minnena på 1:an och 3:an?
Måste minnena vara av samma sort för dual channel?

Permalänk

Strike formation:

Vissa moderkort är inte gjorda för dual channel. De med tre platser har jag ingen kunskap av(min p2 rigg har inte dual, tror ingen med 3 slots har dual channel) men om jag vore du skulle jag gå in på moderkortstillverkaren och kolla vad det står för features för ditt mobo. eller vänta på ett annat svar

Visa signatur

pentium II | 384mb ram | Asus fx5200videoSuit 128mb | 1*8gb Western Digital+1*16gb FS | 19 tum tft | dålig fantsi | bra betyg