Permalänk
Medlem

Bra öc moderkort för s939 SLI

Ska skaffa mig ett nytt s939 moderkort med SLI. Är ute efter ett som är beprövat, bra på att överklocka (speciellt FSB), är stabilt och det finns bra voltmoddar för. Var inne på DFI men det verkar vara ganska mycket strul med dem såg jag på XS bl.a. Eller så har jag kanske sett fel.

Tips emottages tacksamt.

/q

Permalänk

Jag rekommenderar ett DFI trots allt. Jag är jäkligt nöjd med mitt och har inte haft några problem alls. Dock så finns det vissa saker du bör ha i åtanke om du köper ett Lanparty NF4, men det gäller generellt för alla moderkort.

Det finns ju lite olika smaker vad gäller modell. De du nog bör fundera över är Lanparty Ultra-D samt Lanparty SLI. Skillnaden med dem är att SLI-modellen stödjer användandet av 2 grafikkort samtidigt för bättre prestanda. Om du inte tänker köra SLI så är Ultra-D mer än nog.

Du kan ju droppa förbi www.dfi-street.com och registrera dig om du bestämmer dig för DFI. Och har du några specifika frågor så kan du PMa mig om inte annat.

Det viktigaste vad gäller Lanparty-korten är att de kan vara lite bortskämda vad gäller minnen samt nätaggregat. Minnena bör inte vara Value-RAM (alltså väldigt billiga minnen eller no-name minnen). Nätaggregatet bör uppfylla vissa specifikationer, såsom 24-Pins kontakt till moderkortet (Hör till ATX 2.0-standarden om jag inte tar fel, så de flesta nyare nätaggregat från 2005 har 24-pins).

Aya, det är mitt tips iaf.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

DFI, är den bästa av den bästa. Strul beror nästan alltid på användaren då DFI moderkort är tidskrävande att lära sig om. Det finns många inställningar och det tar tid att prova sig fram och förstå alla inställningar. Jag rekommenderar allafall DFI.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."