Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

kylpasta?

jag har en AMD 64 3200+ med boxad kylning och undrar om det behövs kylpasta till den?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

Inte om du använder den boxade kylaren eftersom det följer med förapplicerad pasta på den.

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

tack för snabbt svar då kan jag fortsätta montera

edit: jag satte dit processorn i sockeln men den där pinnen som man ska låsa med är knappt en centimeter ovanför "golvet" på moderkortet.. ska de va så eller ska den ner i botten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2006

Den ska väl ner i bottnen och låsas fast?

Gosh!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kristianstad
Registrerad
Dec 2002

är den så långt ner det går? kollat så cpu:n sitter rätt?

den ska ju gå ner enkelt...

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

har redan fixat det nu.. nu har jag en fråga om en annan grej.. måste man trycka rätt hårt för att moderkortet ska komma i position ovanför distanserna? det går inte om jag inte trycker rätt så hårt så det kommer i läge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Aug 2005

Så länge du menar i sidled så kan ja säga att du måste trycka lite, men inte neråt, neråt ska det passa ganska lätt.

R.I.P Pale, resan var lång, tack för att du delade med dig av den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

ja, i sidled annars är det omöjligt att få de o passa.. så man ska alltså trycka lite? är de verkligen bra för moderkortet att trycka?