Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I stan
Registrerad
Feb 2006

Asus A8R-MVP

Jag funderar på detta kort, har inte hittat mycket om det här på forumet. Någon som har någon kommentar om det...?

Om man inte kör med dubbla grafikkort, kan man då använda den överblivna vga platsen som en vanlig utbyggnads plats?

Kan man köra med sata diskar på en sataII kontakt?

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
noll
Registrerad
Nov 2004

Har haft mitt A8R-MVP i ca en månad eller lite mer nu, funkar utan problem för mig i win. Dock har jag läst att vissa har fått lite problem när de kört i crossfire mode. Har själv träffat på ett problem, var när jag ställde in nätverksporten på en låst hastighet dvs antingen 100 eller 10mbit läge och då brukade uppkopplingen försvinna vid hög belastning, men när jag ställer in det på auto sense så funkar det oavsett om jag maxar uppkopplingen eller inte.

Sedan så har moderkortet inte fullt stöd i linux ännu, ifall du tänkt köra någon dist på den. Dröjer nog några månader tills dess.

Enligt manualen så kan du använda den andra pci-e 16x slotten till andra pci-e enheter om du vill.

Angående sata frågan så ja

se specsen här
http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=787&l1=3...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I stan
Registrerad
Feb 2006

ok, det låter ju bra. Tack för ditt snabba svar!

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |