Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Maj 2005

Officiella ASrock Dual SATA-2 939

Då det hela tiden poppar upp nya trådar om detta moderkot med frågor och folk som har problem så tycker jag att det skulle kunna vara bra med en tråd där alla kan ställa sina frågor istället för att skapa nya trådar. (För övrigt ber jag om ursäkt över en ny tråd om detta moderkort).

Om ni har problem med moderkortet redan innan ni har fått igång windows eller så på datorn så ska ni kolla upp alla inställningar i BIOS och en bra grej att se till är att så lite som möjligt står på "AUTO" sen så skadar det aldrig att FLASHA BIOS från original (som vad jag har märkt ofta strular). Angående AUTO inställningar så är det främst minnena som ska stå på T2 och inte auto då det ofta blir instabilt och i vissa fall kan AGP hastigheten bli fel (min blev det). Är dom stora problemen jag har haft som jag löst smidigt.

Denna länk leder till moderkortet på ASrocks hemsida där man kan plocka ner alla drivers som behövs och även nya BIOS (Står beskrivet hur du FLASHAR):
http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm

/Editt har inte lagt märke till den andra tråden då den översållas av dom övriga Asrock trådarna. Ni kan ta bort denna.

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata