Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006

"konvertera Ram-minnen"

Hej

Finns det någon module som skulle kunna "ändra" antalet pin på mitt 1g ram (SD-ram) att passa på mitt moderkort som har DDR??

(kanske en aning dum fråga, men alltid värt att fråga)

Gamla bockar har styva horn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Jag har aldrig sett, eller sökt, en sådan modul.
Om dessa ändå skulle finnas är jag mycket tveksam till om de skulle vara en god investering då PC133? minnen är hyffsat mycket långsammare än DDR400.

Gör såhär istället, sälj dina gamla minnen och köp nya DDR-minnen. 512mb DDR400 standardminnen ligger på ca 400kr.

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002

Aldrig hörtalas om en sådan prudukt. Men de äldre SD ramen är så pass mycket sämmre så det rekomenderas ändå starkt att du köper riktiga DDR

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

nej det går inte. Köp nytt, 1GB DDR kan man ju få för 700 sista ja kollade, (dataprince)

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Sälj SDRAMet! Har du tur får du råd med 2gig DDR 1gigs SDRAM är svårt att få tag i nuförtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006

Var väl det jag befarade. Men tack ändå för alla snabba svar!

Gamla bockar har styva horn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Som VRMS säger så får du mycket mer betalt för ditt SDR SDRAM än vad nytt DDR kostar. Normalpris ligger runt 100kr per 128Mb så sälj på tradera/blocket eller här i köp och sälj.