Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

uppstartsproblem

tjenare, jag skulle ominstallera mitt xp och ville då ta bort partiionen som det varit installerat på, men det ville den inte för den klaga på att vissa filer fanns där som behövdes installera. så jag installerade på samma partition och valde att ta bort allt. När jag ominstallerat så kom jagin men hittade alla mina filer osv för det var bara WINDOWS mappen som ominstallerats. iallfall jag stoppade in windowsskivan och startade om för jag intestallerat några drivrutiner, men efter det så fastnade datorn i den svarta textenn där det brukar stå: press DEL for setup typ... har testat starta om datorn hur många gånger som helst och det är likadant nu, har trestat utan cd:eni och med, men icke sa nicke. så jag tog ut hårddisken och stoppade in i en annan dator, så formaterade jag den i enhetshanteraren och stoppade in i datorn igen, men det är likadant nu

Jag misstänker moderkortet, fast jag vet inte vad som kan ha gått fel, jag har testat att cleara CMOS utan framgång det är ett: elitegroup k7s6a

resten av datorn:
hiper type-r 580w
wd 80gb hdd
geforce mx440
756mb minne, Någon som vet avd som kan vara fel?