Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Spånga
Registrerad
Dec 2001

Hjälp med felsökning!

Hej alla!

Jag har problem med mitt system. Mitt graffe pajjade nyligen sen fläns inkl. fläkt lossnade och GPU:n brann upp.

Jag köpte ett begagnat graffe från blocket och installerade det.

Problemet är att efter 10-15 minuters spelande av Dungeos & Dragons Online så hänger datorn, jag får en skärm med en jävla massa färglada punkter i nån sekund och sen så svart! Måste hålla in ON/off knappen i några sekunder för att starta om allt.

Jag har INTE klockat nånting, varken prolle, graffe, minne eller nåt annat och jag håller på att bli galen

Mitt förra graffe var ett sketet GF4 Ti4200 och jag hade inga problem med det. Nuvarande graffe är ett Galaxy Glacier 6800GT 256MB.

Mitt nuvarande system:

Chassi: LianLi PC60, 2st 80x80 fläktar bak (blåser ut varmluft)
Nätagg: Antec TRUEBLUE 480W
Mobo: Abit IC7-MAX3, I875P
Prolle: Intel P4C 2.8GHz Northwood S478, 800FSB
Minnen: 2x512 Corsair PC3500, 433MHz, Winbond BH-5
Graffe: Galaxy Glacier GeForce 6800GT 256MB, AGP
HD: Seagate 120Gb, IDE

Windows XP Pro SP2
Nvidia ForceWare 81.98

Kylning:
Fläns&fläkt på mobots nordbrygga
Prollen är vattenkyld
2st 80x80 fläktar bak i chassit som blåser ut varmluft.
Graffets egen kylning (fläns&fläkt)

Behöver verkligen börja lira DDO nu så jag tar gärna hjälp av alla kunniga!

Frost Deacon
HTPC: SilverStone Lascala L17B, Bequite 650W, AMD 4000+ dual core AM2, ASUS M3A78-T AM2+, PowerColor 4870 512 MB PCI-E, Seagate 320GB IDE, Corsair XMS2 2x2GB DDR2 (Tot 4GB)

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Korspostning är ej tillåtet. Genom att korsposta och alltså bryta mot reglerna har du förlorat möjligheten att få hjälp.

*tråd låst*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.