Permalänk
Medlem

Opteron 148

har varit sån hysterik angående opteron 144/146. de klockar otroligt bra. tänkte köpa en opty 144 men så fick jag ett kanonerbjudande på en opty 148 som jag inte kunde motstå.

så nu till min fråga. när det någon som vet om de är klockvänliga? har inte sett så många personer med 148 här i formumet.

ska även beställa ett moderkort och funderar på ett LP dfi mobo av nått slag. kanske blir ett nf4 Ultra. är dessa kort bra lr finns det några andra mobo kort som är bra när det kommer till klockning

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

148 klockar lika bra som 144/146! Det är samma kärna och andra saker i den... Enda skillnaden är att 148 har 11 i mlutiplier. 144/146 är hypade pga av det låga priset och chansen att klocka upp dem i FX-57 hastigheter (2.8 GHz dvs)

Ett DFI Lanparty funkar utmärkt för att klocka. Kända klockar personer använder just DFI.

Permalänk
Medlem

okej har du nån aning vilken stepping som är den ultimata för 148??

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Som ja har förstått de så e inte opteronarna lika klockvänliga längre eftersom de påverkade amds försäljning av athlon å x2 dåligt när folk köpte billiga opteron prollar istället å klockade skiten ur dem...

Visa signatur

strange things does happen...

Permalänk
Medlem

Kolla stepping på den först....

Jag har en Opty 144 som jag köpte in i slutet av november förra året... har dragit upp den i 2,4GHz, sen sa mitt minne stop.. Går säker att klocka den ännu mer

Permalänk

jag hade en 148 som jag fick upp till 3100 stabil med mitt skräp mobo . sålde den för 2200

Visa signatur