Köra ATI graffekort på ett SLI mobo???

Permalänk

Köra ATI graffekort på ett SLI mobo???

Funderar just nu på att köpa ett Asus A8N- sli Delux mobo och funderar också på att köpa ett x1800xt kort, är det något problem att köra ett enkelt ATI kort på SLI mobo???

Undra oxå om någon har ett mobo att rekommendera utan sli och crosswire, jag kommer troligtvis ej att köra dubbla graffekort, måste vara minst lika bra som mitt nuvarande A8V Deluxe mobo och ha firewire.

Visa signatur

EEK

Permalänk
Medlem

Det är inga problem

Permalänk

Okej, tackar, inget prestanda sänkande heller antar jag

Visa signatur

EEK

Permalänk
Medlem

tycker endå att du ska satsa på ett Nvidia kort eftersom du väljer SLI modekort.
välj ett utan SLI om du endå inte ska använda det

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Avstängd

nej varför ska man göra det, om man vill ha ett tyst moderkort så köper man kanske ett a8n-sli premium och ett ATI gfx, är det onödigt? tycker jag knappast.

Permalänk
Medlem

Sen ska man väl kunna använda den extra pci-e 16X porten till annat?
T.ex. kontrollerkort.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Sen ska man väl kunna använda den extra pci-e 16X porten till annat?
T.ex. kontrollerkort.

Det finns väl inga kontrollkort eller nåt annat kort än grafikkort som utnyttjar PCI-E.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
nej varför ska man göra det, om man vill ha ett tyst moderkort så köper man kanske ett a8n-sli premium och ett ATI gfx, är det onödigt? tycker jag knappast.

Inte jag heller. Jag har inte några planer just nu att köra SLI/Crossfire, köpte ändå Premium
p.g.a. den passiva NB-kylningen. Tyst dator är trevligt.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det finns väl inga kontrollkort eller nåt annat kort än grafikkort som utnyttjar PCI-E.

Det finns kontrollerkort till pci-e dock har jag ej sett någon med 16x ports krav, bara 8x

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!