Permalänk
Medlem

jag har en skit lina dan laggar efter 25min men när jag slog på mediaspelaren lagga det inget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bildbevis någon?

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Medlem

efter som jag inte han ta bildbevis på min server jag har ju altid det bästa förhållandet , jag får en ping på 8 altid

polaren innan mediaspelaren gick igång 58-150i ping efter påslag av mediaspelaren 20-45 i ping

men jag ska ta lite dumpar i spelet på pingen men det är väl det ända man kan göra eller??

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoWio
Bildbevis någon?

Jag kan skicka lite bildbevis när jag kommer hem från jobbet ikväll.

Kom på att jag kanske kan fixa det nu med att köra remote desktop mot min TS hemma.

Varför det ska till bildbevis vet jag inte. Detta är ett mycket känt faktum bland alla som har HLDS på windowsmaskiner. Det är bara att fråga vilket företag som helst som hyr ut spelservrar etc.

Permalänk
Medlem

Det fenomenet stämmer mycket bra. Vi har en publicserver som vi kör clock.avi på. Utan den filen igång så laggar servern enormt för dom som spelar på den. Med filen igång så funkar den felfritt.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Det skulle man ju kunna tro. Eller varför inte under "Övernaturliga och magiska saker" om det nu funnits en sådan avdelning.

Hamilton83 borde fan lära dig på dagisnivå..

dundermuppen du är ganska blåst.. googla runt så får du se.. sök på fragbite så får du se.. eller varför inte testa de själv?

ja kör en cs dedi server. och jag vet att Hamilton83 har 100% rätt för ja gör samma sak som han. att ha något med multimedia att göra så igång så försvinner spärren och server ökar till 500fps och pingen sjunker rejält ungeför 40% som Hamilton83 säger. sen kan man få 1000fps genom att ändra nån driver i windows system ja har provat de med och det funkar.. men det blir ingen störreskillnad på pingen om man kör över 500fps.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk

offtopic skönt med muppar som trycks ned från sina besserwisser piedestaler. jätteskönt

ontopic. rolig grejj, aldrig hört talas om faktiskt men lite skumt är det. finns det ingen som har en smidigare lösning än att dra igång mediaspelaren? verkar rätt bäng. känns som någon vettig tekniker borde fixa en patch eller nåt annat smidigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
offtopic skönt med muppar som trycks ned från sina besserwisser piedestaler. jätteskönt

ontopic. rolig grejj, aldrig hört talas om faktiskt men lite skumt är det. finns det ingen som har en smidigare lösning än att dra igång mediaspelaren? verkar rätt bäng. känns som någon vettig tekniker borde fixa en patch eller nåt annat smidigt.

Ja visst är det skönt

Skumt är bara förnamnet. Har läst att det ska finnas alternativ till att dra igång en mediaspelare. Kan dock inte i huvudet vad det var man skulle göra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
rolig grejj, aldrig hört talas om faktiskt men lite skumt är det. finns det ingen som har en smidigare lösning än att dra igång mediaspelaren? verkar rätt bäng. känns som någon vettig tekniker borde fixa en patch eller nåt annat smidigt.

Du är den första som är på väg in på rätt spår. Gratulerar.

Att laga ett fel med ett annat fel är inget begåvat sätt att fixa saker. Om detta nu fungerar är det ju uppenbart att mediaspelaren fipplar runt med olika timers i windows som spelet nyttjar. Varför inte gå direkt på orsaken då?

Jag har nu i efterhand förstått att jag och en hel bunke folk här inte menar samma sak med "ping". Jag menar självklart tiden det tar att skicka ett icmp-paket mot ipstacken på servern och inte tiden det tar för en specifik applikation att få ett svar från en svarande specifik applikation på en server. Trodde det var självklart.

Jag förstod det som att detta "trick" ökade prestandan på servern (som någon faktiskt skrev) och inte på applikationen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Du är den första som är på väg in på rätt spår. Gratulerar.

Att laga ett fel med ett annat fel är inget begåvat sätt att fixa saker. Om detta nu fungerar är det ju uppenbart att mediaspelaren fipplar runt med olika timers i windows som spelet nyttjar. Varför inte gå direkt på orsaken då?

Jag har nu i efterhand förstått att jag och en hel bunke folk här inte menar samma sak med "ping". Jag menar självklart tiden det tar att skicka ett icmp-paket mot ipstacken på servern och inte tiden det tar för en specifik applikation att få ett svar från en svarande specifik applikation på en server. Trodde det var självklart.

Jag förstod det som att detta "trick" ökade prestandan på servern (som någon faktiskt skrev) och inte på applikationen.

Snygg överslätning av ditt misstag. Är du politiker?

Permalänk
Medlem

hehe..
ja vissa hade visst svårt att förstå från början, eller så ska man bara försöka visa sig på styva linan... ja vet inte...

mitt svar på det hela iaf: detta låter så ooootroooligt konstigt att det MÅSTE funka

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Snygg överslätning av ditt misstag. Är du politiker?

Nej, men jag sysslar med mer än enstaka applikationer. Jag ser inte saker ur en användares synvinkel utan från en systemadministratörs perspektiv. Eftersom vi pratade om tekniska detaljer så utgick jag felaktigt från att andra också gjorde det. Vår bakgrund skiljer sig nog åt en del. Min bakgrund är så att säga din framtid

Mitt misstag låg i att jag trodde att vi pratade om samma sak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Nej, men jag sysslar med mer än enstaka applikationer. Jag ser inte saker ur en användares synvinkel utan från en systemadministratörs perspektiv. Eftersom vi pratade om tekniska detaljer så utgick jag felaktigt från att andra också gjorde det. Vår bakgrund skiljer sig nog åt en del. Min bakgrund är så att säga din framtid

Mitt misstag låg i att jag trodde att vi pratade om samma sak.

Måste vara politiker. Är systemadministratör sedan 2.5år. Så du har nog rätt. Jag har livet framför mig och du bakom dig.
Ditt mumbojumbo om att du inte ser ur användaren synvinkel tyder på att du är ganska kass som systemadministratör. Det är tack vare användarna som du har jobb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Måste vara politiker. Är systemadministratör sedan 2.5år. Så du har nog rätt. Jag har livet framför mig och du bakom dig.
Ditt mumbojumbo om att du inte ser ur användaren synvinkel tyder på att du är ganska kass som systemadministratör. Det är tack vare användarna som du har jobb.

Tja. Så kan man förstås tolka mitt inlägg om man vill.

En systemadministratör ska inte ha kontakt med slutkund/användare, den uppgiften tillfaller helpdesk. En systemadministratörs "kund/användare" är själva serverparken, dess drift och i viss mån även helpdesk. För att göra det tydligare menar jag med servrar ett antal fysiska maskiner och inte en eller flera instanser av counterstrike

Kan vi enas om att vi har olika syn på saker och ting? Eller vill Du fortsätta med personangrepp?

Permalänk
Medlem

FPS-Fixer.zip --> http://www.paike.org/paike/default/url.asp?id=203

Denna funkar för att sänka pingen ... Om det är det ni snackar om ..

Funkar med alla flashfilmer .. www.msn.com funkar bara att haigång på servern de med ...

Visa signatur

[IC7-MAX3] [p4 3.0@3.3] [9800PRO] [OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB][Maxtor120gb Raptor36gb]

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan 500hz och 1000hz i fördröjning är 1ms.
500hz ger 2ms fördröjning medan 1000hz ger 1ms.

Så det borde vara omöjligt att sänka pingen väldigt mycket genom att få 1000hz.

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Medlem

detta funkar för mig med min kompis låg ungefärpå 55 i ping och vi kunde bara lira 3on3 på den. men efter ha kört klock.avi så kom han ner på 25 i ping och klarar 5on5 skitbra

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w