Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2002

Hög cpu-användning

Jag har hårdvaran enligt sign...

Min dator har börjat bete sig märkligt på sista tiden;

För det första så "tappade" den både enheterna på den sekundära ide-kanalen, med andra ord min 80gb seagate hd samt en cd-brännare (hd kördes som master och cd-brännaren som slave). Enheterna syntes varken i bios eller i windows (xp), jag tog då och körde på cable-select på både enheterna och då hittades enheterna i bios och i windows. Efter ett par dagarna så tappades enheterna igen på samma sätt, jag återgick då till master/slave igen och nu hittas enheterna åter igen.

Det jag har märkt i övrigt är att datorn är väldigt seg, att starta program o.s.v tar märkbart lång tid. Jag kollade upp min cpu-användning och märkte att den ligger på 70-80% konstant trots att jag bara kör firefox, icq, msn, virusprog och ad-aware!!
Det finns en process som heter "Systemets vänteprocess" som verkar sluka prestanda från cpu:n.

Är det någon vänlig själ som har nån teori om vad det är som framkallar denna åkomma i min dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2004

systemets vänteprocess är den cpukraft som inte används av processorn

testat defragmentera?
söka efter virus/spyware?

Intel Core i7 2600K .:. Asus P8P67 Pro Rev B3 .:. 8GB DDR .:. Powercolor HD6950 2GB .:. OCZ Agility 3 60GB .:. 2 x Western Digital Green 2TB
Canon EOS 60D .:. Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS .:. Canon EF 50/1.8 II .:. Canon Speedlite 430EX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

hmm min vänte process ligger på hela 99%!!!

nä skämt osido så e det som pulchi sa!

SB @ 4.2ghz, Palit GTX 1080 GR Premium