ska man vänta på am2?eller köra på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige :D
Registrerad
Feb 2006

ska man vänta på am2?eller köra på?

tjo sweclockers!

har kollat lite i forum om hur am2 kommer vara, och jag har nu sätt tester mellan toledo x2 4800+ och x2 4800+ motsvarande till am2.
det var väldigt jämnt.
jag ska köpa mina delar i slutet av april, och am2 kommer ut i juni om jag minns fel.

följande delar jag ska köpa

x2 3800+

Asus A8N5X

TwinMOS PC3200 1024MB

ska sedan köpra ett 7900 och lägga till en gb ram.

ska jag vänta och köpa motsvarande till am2 eller ska jag bara köra på?
jag menar det finns ju chans att uppgradera till en till prolle efter denna till s.939.

vad tycker ni? bör jag vänta eller köra på?

osv. att jag ska köpa nya prolle om ett år typ(efter denna)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

skall du köpa nytt om ett år igen är det meningslöst att vänta nu, skall man köpa ett nytt system man skall köra några år är det däremot vettigt att vänta tills i höst

osv. betyder "och så vidare", antar att du menar obs. (observera)

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006

ja men jag ska köpa en ny prolle om...typ 14 månader efgter denna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2005

Hmm.....

Har också tänkt på det och jag har resonerat att am2 kommer ha barnsjukdommar som allt annat(nästan allt). Köp en 3700+ eller en x2 och du kommer att bli nöjd!

pentium II | 384mb ram | Asus fx5200videoSuit 128mb | 1*8gb Western Digital+1*16gb FS | 19 tum tft | dålig fantsi | bra betyg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Sep 2003

Jag är också väldigt intresserad i denna fråga, vänta eller inte vänta, sitter på en P4 socket 478 å den börjar kännas lite otillräclköig, men ska man köra på socket 939 eller vänta ? :/

EDIT: lirar främst CSS så socket 939 skulle räcka, men hur uppgraderingsvänligt kommer socket 939 med DDR minne vara ?

Shit happens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006

jag vill helst inte köpa am2 nu för det är bättre och vänta, förmodligen så kommer man fastna på massa problem med am2, om ett år finns det lösningar