Permalänk
Medlem

Vilka minnen, G.skill eller Geil??

ska handla minnen som ja ska ha främst till överklockning så jag undrar vilka minnen ni skulle tagit utav dessa? (det ska vara 1 gb o köras dualchannel)

Geil Ultra X:
http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=46

eller G.skill:
http://www.gskill.com/f1-3200bwu2.html

sen undra jag vilket moderkort som skulle passa dessa minnen ett dfi lanparty Ultra kanske? någon som har något annat förslag? (skall vara till socket 939)

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Tittar man på latenserna skulle jag tagit ett par G.skill stickor. DFI Lanparty (NF4) valfri modell klockar otroligt bra. Så vilken NF4 modell du än väljer blir du nöjd.

Permalänk
Medlem

hehe okej tackar.. fan trodde ingen var uppe så här sent =P.. förresten det var jag som frågade om opteron 148 på #sweclcokers.com fast på ircen nickar jag zeeman fick den idag men kan inte testa den för ja har har inget mobo för 939. fick CACJE 0601 på den. såg en annan snubbe som fick samma stepping o han körde sin 148:a 3,1 ghz stabilt så vi får hoppas att min klockar lika bra. hehe förresten vet du något om lanparty korten låter mkt? är det nordbryggan? i sånnafall är det bara att köpa en passivzalman kylare för nordbryggan.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Jag har inget DFI själv menjag har läst många trådar där folk klagar mycket på Nordbrygge fläkten. En passiv Zalman NB47-J är att rekommendera. Jag är inte inne på IRC'en just nu. Vad sak du mer ha på DFI'et?

Permalänk
Medlem

som sagt nått utav de minnena (lutar åt gskill) sedan mitt 7800 gt kort,optyn såklart och en 200 gb hdd,dvd brännare så sånt små krafs såklart hehe

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Jag har fyra geil. de är underbara.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

vill ha de bästa minnena för runt 1600-1700kr. ska klämma ut så mkt som möjligt ur min opteron så klockvänliga minnen är ett måste. nån vet vilken maxfrekvens man kan få ut ur geil/gskill minnena?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Jag har G.skill minnerna och de klockar väldigt bra faktiskt.
Dock är mina inte inbrännda än, och det förklarar varför de blir lite ostabila i lite högre mhz.

Men de gör 255 i 1.5-2-2-5 med 3.4 volt. Vilket iaf duger för mig.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |