Permalänk
Medlem

Bästa billiga S939 M-Board?

tjena!
har hittat ett fel på mitt lanparty moderkort, kortet accepterar bara en minnessticka, och jag har 2x512 så jag kan alltså bara köra med 512 Ram i... det blir lite halvsegt

så jag ska skicka iväg det moderkortet, är det någon som vet något runt 500-lappen som fortfarande funkar utan att vara helt skräpigt?

edit: det är bara ram"port" 1 som sväljer stickan, nummer 3 vill inte fungera riktigt, får fetingmkt errors om jag använder ett minne i den sockeln, men med bara ett minne i 1 så fungerar det fint men 512 är så segt =/
och det går inte att använda 2 och 4, har testat...

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk

Har du testa med andra minnen? Vad är det för minnen du har? Tänkte bara så det inte är fel på nån sticka?

Permalänk
Medlem

det är 2 st TwinMOS speed premium 3500 512mb bh-5...
har testat med min polares minnen också, och bytt plats, är nästan 100% på att det är något moderkorts strul, eftersom att datorn accepterar minnet och det står i datorinfot (eller vad man nu kallar det) att det är 1024mb i minne. Ändå kommer det diverse errors, samt att WoW crashar med felmeddelande angående minnet...
men om man inte har någon sticka i den platsen så funkar allt, men då är det ju bara 512mb och allt går segt såklart :(.
Det är ju det som är så mysko, det verkar som att minnet inte utnyttjas, och datorn tar på sig för mkt eftersom den tror att den har 1024mb ram som klarar av att jobba... OBS det är inget som helst fel på mina minnen eller min kompis minnen!
Hur bör jag gå tillväga?

har bara haft moderkortet i ca ett halvår nästan, bör jag skicka det till komplett och be om något nytt?

är sjukt tacksam för all hjälp!

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk
Medlem

är ju värt iaf att kontakta komplett och höra om vad de säger..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
är ju värt iaf att kontakta komplett och höra om vad de säger..

mjo, jag tror nog att dom ber om att få kolla på det... jag har ju ändå testat det mesta

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk

asrock dualsata2 är väl det billigaste vettiga m-kort till 939

Permalänk
Medlem

Ett msi k8n diamond är ett bra och prisvärt kort..om man inte har råd med DFI

Visa signatur

TT Tsunami, DFI Lanparty Ut SLI-DR "Venus"#930/1000, Operon 175, OCZ Pc4000 EB Platinum 2*1024, 37,7Gb Raptor OS,Totalt 1,5TB, SB X-FI Fatal1Ty , Tagan Easycon 580w , XFX 7900GTX XXX