Permalänk
Medlem

ta bort northbridgefläkt?!

hur ska man ta bort northbridge fläkten på lättaste sätt... håller på o drar men den vägrar... har inte hellre ngt att såga med

Visa signatur

AMD 64 3200+ - MSI K8N SLI PLATINUM - MSI GeForce 6800GS - 2 * 512 DDR TwinMos - 250GB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

ta bort NB

min nordbrygga satt fast med 2 st plast "hullingar" som jag fick knipa ihop med en tång samtidigt som jag tryckte på dom (en i taget då) och då gled dom ut rätt så enklet... det svåra va att hitta en tång som bet bra... testade med pincett först men det var ingen hit dock...

/skrock

Permalänk
Medlem

Sitter oftast fast med några plastp piggar som man måste knäppa loss med antingen verktyg eller fingrar på moderkortets undersida.

Permalänk
Medlem

du måste skruva loss moderkortet först och klämma ihop hullingarna. Lite bökigt tyvärr men det är så det är.
Ska du köpa en ny NB-kylare kan ja rekomendera Zalmans passiva..

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Re: ta bort northbridgefläkt?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av srdjan_x
hur ska man ta bort northbridge fläkten på lättaste sätt... håller på o drar men den vägrar... har inte hellre ngt att såga med

såga...?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

haha, varför inte lite dynamit och spräng bort skiten
Näe men du måste som sagt skruva ur moderkortet och klämma ihop hullingarna på undersidan.