Moderkortsproblem .. IAbit AN7 [ HJÄLP ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Apr 2004

Moderkortsproblem .. IAbit AN7 [ HJÄLP ]

Dagens..

Datorn funkade helt bra igår, stängde av den som vanligt och gick och la mig, idag när jag kom hem från praktiken så skulle jag sätta på datorn men det går inte, datorn går igång men det händer inget på skärmen .. På Abit An7 så finns det en liten skärm som det står ett nummer på ifall något är fel med datorn. Jag fick upp 1D vilket stod för enligt manualen ''Initial EARLY_PM_INIT Switch''
Och ibland får jag upp nummer 33 vilket står för '' Reset Keybord if early_reset_kb is defined e.g. Winbond 997 series Super I/O Chips, see also post 63''
Och nummer 63 står för '' Reset keybord if Early_Reset_KB is not defined'' ..

Jag har testat med att dra ut batteriet, cleara CMOS och tagit ut elsladden till moderkortet.. Vad ska jag göra ?

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2005

Samma sak hände för mig också förut.
Ganska säker på att det var 'Initial EARLY_PM_INIT Switch' jag fick som error också.
Det visade sig att det var mitt grafikkort som pajat. Testa köra det i en annan dator eller prova ett annat kort i din dator om du har möjlighet!

de e ja de.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2004

PM = Primary Monitor?

I så fall verkar ju M3k vara rätt ute.

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
PM = Primary Monitor?

I så fall verkar ju M3k vara rätt ute.

Jag vet, jag tyckte det var helknasigt. Men i slutändan handlade det om att nånting var fel på strömförsörjningen till mitt grafikkort och jag var tvungen att byta det.

Det är ju dock ingen garanti för att det är samma fel här. Jag bara delade med mig av mina erfaranheter För jag hade exakt samma problem. Man hörde att datorn gick igång, men inget mer hände. Och samma error visades på moderkortet.

de e ja de.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Hur bytte du strömförsörjningen till grafikkortet?

Har ett grafikkort som slutar fungerar när man laddar in nvidias drivrutiner(windows funkar utan drivrutiner) funderar på om det kan var problemet