Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

God Of War 2

Första bilderna har dykt upp, längtar som fan till spelet!!

http://www.cq-ef.net/news/1711/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002

Synd att de inte släpper det på en kraftigare plattform bara.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

tycker det duger gott och väl till ps2. orginalet är äckligt snyggt!
edit: fan.. nu känner jag att man måste spela igenom det igen

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Matrix
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Varför? Ett GoW kommer med all säkerhet släppas till PS3 i framtiden med så vad är nackdelen med ett till underbart spel till den "not dead yet" PS2:an?

It´s Sony or nothing

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003

Härligt med en 2a. Spelar god of war nu för första gången och det är verkligen ett bra spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

Mycket nice, i 2an ska man dessutom kunna rida och flyga, sådant som dom plockade bort från 1an kommer alltså att komma till 2an istället och hoppas dom tar med pusslen som dom skrotade då dom såg ganska trevliga ut.

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Är det David Jaffe som gör detta också? För han sa i en intervju att han aldrig skulle göra en uppföljare.

7 tycker jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Varför? Ett GoW kommer med all säkerhet släppas till PS3 i framtiden med så vad är nackdelen med ett till underbart spel till den "not dead yet" PS2:an?

Hade hellre sett spelet till GC/360/XBOX då det är plattformar som är kraftigare, så spelet hade kunnat se ännu bättre ut. Nog för att det aldrig kommer hända då det är SOA som står bakom spelet,men ändå.

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

GodZilly: I intervjun som finns med i spelet som man kan låsa up eller om den kanske redan är upplåst så säger dom att dom planerar en uppföljare till nästa gens konsoll men nu verkar det visst bli till PS2 i vilket fall som.

EDIT: Release: 2007-02-23, hoppas att det stämmer eller att det släpps tidigare än så, någon som vet något mer om detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Det enda jag vet och förstår så är det att GoW enbart kommer till PS2, men jag är ej jätte insatt, läste det i en tidning bara...

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Hade hellre sett spelet till GC/360/XBOX då det är plattformar som är kraftigare, så spelet hade kunnat se ännu bättre ut. Nog för att det aldrig kommer hända då det är SOA som står bakom spelet,men ändå.

varför inte ps3 då?

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
varför inte ps3 då?

För att PS3 är en konsol som inte finns i handeln ännu.

<Zaq> shot

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett mörksatt rum.
Registrerad
Nov 2004

Det spelar väl ingen roll att PS3 inte finns i handeln ännu. Spelet kommer ju inte att släppas imorgon precis.

Dator: Asus Z97-A / EVGA 1070GTX / 4790k med Noctua NH-U14S / 16 GB Corsair V. Pro 2400 Mhz CL11 / Sound Blaster Z / Fractal Design Define R5 Titan / Corsair AX860 / Corsair Vengeance K90 / Sennheiser HD600 / Logitech G700S / LG 40UF675V / Samsung 840 EVO 250 GB / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 10 Pro Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Soffan
Registrerad
Feb 2004

älskar God of War och PS2, bra spel på bästa plattformen

Macbook Pro 15" 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jan 2005

Varför gnäller all om att det inte kommer till ps3? Det är väl bättre att vi får det snabbt, ps3 lär ju dröja, och sedan kan de ju alltid göra en 3:a till Ps3. Ettan är ju sjukt kul.

Athlon 64 3200+, Asus A8N-VM CSM,Twinmos 2x512 DDR 3200 i Dual Channel, 250GB SATA, Club 3D X800PRO@X800XT (500,500)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke88
Varför gnäller all om att det inte kommer till ps3? Det är väl bättre att vi får det snabbt, ps3 lär ju dröja, och sedan kan de ju alltid göra en 3:a till Ps3. Ettan är ju sjukt kul.

de ska göras en 3:a till ps3 såvitt jag vet, det är bara det att en 2:a lär nog dröjja, om man ser tillbaka på 1:ans utvecklingstid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
de ska göras en 3:a till ps3 såvitt jag vet, det är bara det att en 2:a lär nog dröjja, om man ser tillbaka på 1:ans utvecklingstid.

Men nu är motorn till spelet klar, så dom behöver "bara" fylla den med nytt material och återanvända det dom kan från det gamla. Lär bli klart betydligt fortare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Feb 2004

Fan vad jag ser fram emot detta! GoW är ett av de bästa spel som jag kört!

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Men nu är motorn till spelet klar, så dom behöver "bara" fylla den med nytt material och återanvända det dom kan från det gamla. Lär bli klart betydligt fortare.

så sant, men dom ska ju använda nya system i 2:an som dom inte hade i orginalet. jag hoppas på att det blir mer än en uppföljare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Feb 2002

Hmm..jag har 1an hemma men har aldrig testat det, kanske borde göra det?

Köpte Tekken5 och det från webhallen förra månaden men vart så besviken på tekken5 så jag har inte årkat testat God of War ännu.

[ASUS Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700k@4.5GHz | 16Gb DDR4 | GeForce GTX 970 | Custom Loop Vattenkylning]
Det heter DATOR, inte DATA!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Satan i gatan! Underbart!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Hmm spelar väll inte igentligen nån roll om det kommer till ps2 eller inte, kommer inte ps3 klara av att spela alla gamla spel iaf?

Mvh r0ni

dator yay

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
Hmm spelar väll inte igentligen nån roll om det kommer till ps2 eller inte, kommer inte ps3 klara av att spela alla gamla spel iaf?

Mvh r0ni

Handlar nog mer om den extra prestandan som skulle varit tillgänglig om det hade varit på PS3.

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2001

underbart, god of war var ju ett underbart lir. Ett guldkorn bland sandkorn.

Nördig utrustning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2002

Hm, surt om man ska behöva vänta ända tills nästa år. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Apr 2002

Herrejävlar, låter underbart! Ettan var ju helt super!

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Hmm..jag har 1an hemma men har aldrig testat det, kanske borde göra det?

Köpte Tekken5 och det från webhallen förra månaden men vart så besviken på tekken5 så jag har inte årkat testat God of War ännu.

kan lova dig att du inte blir besviken en andra gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Blev så sugen på att spela god of war men det funkar ej. Har gjort en tråd om det på loading.se:

http://www.loading.se/view.phtml?id=286826&f=&search=problem%...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2005

GOW Duger.!??!

|Intel Core i5-4670K (Corsair Hydro H80i)|MSI Z87-GD65|Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO|MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr|Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB|Corsair HX 750W 80+ Gold|NZXT H440W Silent Ultra New Edition Svart|Acer Predator XB241|Benq GL2440|Logitech G500|Steelkeys 6G|Windows 10 Svensk x64|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ute i ingenstans
Registrerad
Mar 2002

Guffen86@hotmail: Duger? Om du menar om det är bra så ja det är väldigt bra.