vilket moderkort ska man välja om man skall köra med ATIs grafik kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

å är Crossfire något som är värt å investera i i moderkortet? ska bara köra ett Ati kort till och börja med.. men i den tackt det produseras nya gafikkort så vet man inte när man "måste" skaffa ett nytt/till kort för att spela dom nya spelen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Nov 2002

Enligt mig är Crossfire och sli ett slöseri med pengar, prestandan ökar bara vid mycket höga upplösningar och med fsaa mm.

Crossfire kan du dock skaffa till moderkortet endå pga. att det nästan inte kostar något, så kan du ju köpa ett till kort begagnat om det skulle vara mycket billigt någon gång.

MVH

Citera för att vara säker på svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

men det värkar va mycket svårare å hitta ett bra Crossfire kort än sli.. å sen värkar det va svårt å hitta ett bra moderkort utan sli...(eller så e det jag som bara inte kan leta på rätt sätt) jag vill ha ett moderkort liknade detta Asus A8N-SLI Premium.. fast utan sli då jag hälldre har flera pci platser. i samma prisklass.. cs: 1500kr
det är dock viktigt att det är passiv kylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dizzy_dan
men det värkar va mycket svårare å hitta ett bra Crossfire kort än sli.. å sen värkar det va svårt å hitta ett bra moderkort utan sli...(eller så e det jag som bara inte kan leta på rätt sätt) jag vill ha ett moderkort liknade detta Asus A8N-SLI Premium.. fast utan sli då jag hälldre har flera pci platser. i samma prisklass.. cs: 1500kr
det är dock viktigt att det är passiv kylning

Varför satsa påett Asus A8N-SLI Premium? Det funkar alldeles utmärkt ihop med ATI kort om du inte ska köra Crossfire! När det gäller Pci platser kan vara vär att tänka på alla xtra anslutningar som följer med detta kortet som blockerar pci platserna, fast det är ju inget man behöver sätta i om man inte behöver det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre232
Varför satsa påett Asus A8N-SLI Premium? Det funkar alldeles utmärkt ihop med ATI kort om du inte ska köra Crossfire! När det gäller Pci platser kan vara vär att tänka på alla xtra anslutningar som följer med detta kortet som blockerar pci platserna, fast det är ju inget man behöver sätta i om man inte behöver det!

Nä det behöver inte va ett Asus A8N-SLI Premium.. anledningen till att jag valde ett sådant kort var för att jag hört så mycket gott om det.. men det jag e ute efter är ett moderkort av ett bättre märke med passiv kylning, hälst ej sli, många pci platser, 939 sockel, ska funka bra med ATI grafikkort, samt finnas valmöjligheter till överclockning i bios. Eftersom jag inte har bra kunskaper om moderkort så vänder jag mig till er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310787
Ett riktigt bra kort om man vill klocka,det är inte passivt men det löser du med en sån här: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303858
Billig och bra lösning speciellt ihop med en VF700 eller VF900!!