Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

"Ljudstyrenhet för multimedia"

This is the deal:
igår köpte jag 2.1 högtalare och skulle glatt koppla in dom utan problem. icke då. det står att den inte kan finna enheten (och jag förutsätter att jag kopplat rätt (grönt mot grönt ), så jag antar att jag måste uppdatera drivrutinerna.
jag har ett integrerat ljudkort vilket jag tippar på betyder att jag ska tanka nya drivisar för chipset; vilket jag även gör.

med everest får jag fram att jag har Intel 865 chipset family, men när jag uppdaterar dessa fungerar det fortfarande inte. dvs, problemet kvarstår. jag kan tilllägga att det fungerar finfint till min laptop dock.

vad kan jag göra? har jag tankat fel drivrutiner? isåfall, vilka är dom korrekta?
tack för er tid.

Edit, ledsen om tråden ligger fel. antar att den bör ligga i mjukvara, men jag hittade ingen lämplig kategori.

If I dont find a way, I make a way

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jul 2004

Det bästa är nog att ta reda på vilket ljudchip exakt du har på ditt moderkort, och sedan dra ned drivrutiner för just den.

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

jag har försökt det. enligt everest ska jag ha ett intel 828XXXX (x=någon siffra).
dock hjälper det mig inte tokmycket då jag inte hittar några drivrutiner till det på intels
hemsida.

If I dont find a way, I make a way