Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Feb 2006

Minnes problem?

Har fått problem o är inte så klok på sånt här. Har provat o köra en massa Torrent Clienter men alla kraschar! Funkar o tanka ner några minuter sen får jag fel meddelande bla bla har stött på problem o måste avslutas. Har även hänt att datorn startar om sig o en blå skärm blinkar förbi! Dessa saker händer bara när jag kör bittorrent clienter. Clienterna tar väl rätt mycket av minnet har jag fått för mig!? Eller? Har nyligen uppdaterat min dator till en AMD 3700 processor o byte även moderkort till ett Abit AN 8 SLI. Satte dock i mina gamla ram minne som är ett par år gamla. Kan det va dessa som krånglar? Isåfall vad ska jag göra? Datorn funkar kanon i övrigt!

Koi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Jag skulle testa minnet med memtest som finns i filarkivet här på sweclockers under /Felsökning/Minnen. Testet bör köras någon timme.

Värt att kolla är vilka minnestimings och hastigheter som är inställda i BIOS för minnet då du satt in gamla minnen. Ställ den hastighet som minnet är avsedd att köras i för att undvika minnesfel.

Om du behöll det gamla nätaggregatet till de nya prylarna skulle jag kolla upp det så det inte är för klent för nuvarande config.

Intel i7 3770, ASUS P8H77-M PRO, 16GB DDR3, Gigabyte 1070 G1 Gaming, Corsair AX760, DELL UltraSharp 2707WFP 27"