Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Ska jag ha 2gb eller 3gb minne?

Fråga kanske är helt urbota dum, men det finns en hake med den här.

Nu har jag i burken 2st 512 stickor. Det är dock inte 2 likadana märken, så jag kan bara köra 2T annars får jag bluescreen. Kan tydligen också bara köra den i 333 och inte i 400, kommer dock inte ihåg vad som ska stå efter det där men hoppas ni förstår.

Iaf nu ska jag köpa 2st 1024 stickor, blir förmodligen corsair eller kingston får se. Då hoppas jag att jag ska kunna köra med bl.a. 1T. Men nu är frågan, ska jag behålla de minnerna jag har nu och skita i och köra 1T, eller ska jag sälja dem och satsa på att "använda minnet så snabbt som möjligt" så att säga.

Kan tillägga att mina 2 minnen nu funkar i dual channel så jag hoppas att det iaf kommer fortsätta när jag får 2gb extra.

Hoppas ni förstår mitt dilemma.

Ps. Det ena minnet jag har nu är elixir eller något liknande, skitminne som inte kostade så mkt har jag för mig, det andra ett corsair .

Jag hatar datorer, dom hatar mig, men vi kan inte leva utan varandra!
AMD Athlon XP +3200, 2,00 GB ram, Geeforce 7600GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Du ska helt enkelt ha 2x1Gb-stickor och köra dom i T1
Sälj de andra två på 512Mb styck!

Ingen anledning att använda 3Gb mot 2Gb speciellt inte när du inte kan köra i T1. Vad är det mest krävande du gör på din dator? Är det spel så kör på 2gb.

Sälj dina andra så fort som möjligt så du får någon peng för dom i alla fall.

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.