Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Dell Dimension 8300

Jag behöver uppdatera minnet på två datorer. Det är Dell Dimension 8300 med vardera 512 mb per dator. I den ena sitter två st Siemens 256 DDR-SDRAM, 8x(32Mx8) PC 3200 U 3.0-3-3-8

Jag tror att det sitter samma sak i den andra. Datorerna används till kontorsapplikationer men det klagas över att de hänger sig och går för långsamt.

Jag undrar vad jag skall köpa för något och hur mycket?

Kan detta vara något
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309659

TACK PÅ FÖRHAND.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Nov 2005

Att köpa ett minne från själva Dell kan vara säkrare och går på garantin.
Men det är dyrare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2006

Jag skulle aldrig köpt från dell, vad kan gå fel? ESD skydd o sen rock'n roll!

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Infernum
Registrerad
Jul 2001

Minneskonfiguratorn finns rätt framför näsan, vad är det för fel på den?

Crucial® Minneskonfigurator
Att välja rätt minne till servers,stationära eller bärbara datorer, kan ibland omfatta en del tidsödande efterforskning. Eftersom vi vill att du skall vara nöjd med ditt köp har vi tillsammans med våra partners på Crucial® Technology utvecklat en mycket praktisk och lättnavigerad konfigurator. Det är inte svårare än att förse oss med nödvändig information i rullmenyerna för att vi sedan skall kunna presentera kompatibla minnesuppgraderingar.

Att använda Crucial® Memory Selector är snabbt och enkelt och garanterar att du väljer en minnesmodul som är 100% kompatibel med din PC, server eller laptop. Alla Crucial® minnen kommer med en begränsad livstidsgaranti för att du skall känna dig helt trygg med ditt köp.

http://www.komplett.se/k/kc.asp?bn=10232

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Vad skall man satsa på. 1 gb i varje eller köpa två st 1 GB stickor och flytta över de befintliga i en till den andra datorn så att man har en dator med 1 GB och en dator med 2 GB förslag emotses.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Infernum
Registrerad
Jul 2001

Du ska köpa så kallade dual-channel minnen iaf.

Dessa t.ex. www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309843&cks=CMS