Permalänk
Gäst

mest prisvärda amd moderkort

hej vill fråga vikken AMD 939 moderkort jag ska satsa på under 1000 kr från www.styggapojken.com

jag ska klocka mycket!!

Permalänk
Medlem

Re: mest prisvärda amd moderkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av strike_formation
hej vill fråga vikken AMD 939 moderkort jag ska satsa på under 1000 kr från www.styggapojken.com

jag ska klocka mycket!!

Vilken grafikexpansionssocket vill du ha?
Personligen hade jag valt Asrock Dual-SATA2, då den överlag är ett utmärkt moderkort i sin prisklass, men även klarar av saker dyra moderkort inte klarar av.

Permalänk
Gäst

pci-e för det är ju mer framtidssäkert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strike_formation
pci-e för det är ju mer framtidssäkert

Ja, men inte så mycket som man skulle kunna tro. Det säljs fortfarande AGP-grafikkort. Dessutom stödjer det moderkortet båda socklarna, så du behöver inte uppgradera både grafikkort och CPU samtidigt.

Permalänk
Gäst

ok tack för svaret

Är denna bra då :

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307396

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strike_formation
ok tack för svaret

Är denna bra då :

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307396

Jag vet inte. Om du vore mer specifik för vad du ville göra med ditt moderkort så skulle det varit lättare för oss att hjälpa dig hitta din typ. Sen är det upp till dig att plocka ut rätt moderkort från alla moderkort. Det där moderkortet har ju fått några recensioner på Komplett, men säkert också på nätet. Sök också på trådar om den här på Swec, det finns säkert.

Alltså, det är ingen bra idé att gå igenom alla moderkort en och en, som om dom vore helt unika. Alla moderkort liknar varandra på något sätt, vissa mer än andra.

Permalänk
Medlem

Lanparty 939 med Pci-e !
det är det bästa du kan ha om du skall klocka mycket !

Visa signatur

*AMD Sempron 3400+ - *DFI LP nForce 3
*120 GB HDD - *1 GB Ram
*ATI X850XT

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idlarn
Lanparty 939 med Pci-e !
det är det bästa du kan ha om du skall klocka mycket !

ja men den e lite väl dyr