hur fasen ska jag flasha biosen eller e datorn körd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

hur fasen ska jag flasha biosen eller e datorn körd?

jag håller på att bygga en dator till en släkting men det är lite problem. den gillar inte hårddiskar direkt utan tillexempel när jag ska installera xp så hänger den sig lite här o var under installationen. jag har testat med 2 olika diskar och 2 olika xp skivor och 2 olika dvd-läsare. ena disken va sata o den andra va ide. på satadisken va den lite konstig att när jag skulle uppdatera infon om disken i biosen (läs om det i denna tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=56982...) men så va det inte med ide disken. först trodde jag att de va sata-kontrollern eftersom det även va så när jag kopplade in en raptor. jag tänkte då att jag flashar om biosen då men de gick inte så bra. jag hade skapat en startdiskett i xp och så brände jag ut den nya biosen på en cd men när jag startade med disketten så stod det att de va ogiltig diskett osv. hur ska jag lyckas flasha biosen?

eller är det så att den är helt körd iomed att den inte ens gillar ide disken (deskstar 120gb)? senast den hängde sig fick den artefakter lite på den övre biten då under installationen med de grafiska visningsläget innan den installerar enheter.

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

har du testat med flera diskar både ide/sata då kan du lungt utesluta det.. testat annan cd-läsare samt installationsskiva?

eller också är kontroller på moderkortet fuckad.. rma?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

som sagt så har jag testat med 2 skivor o 2 läsare... 1 ide o 1 satadisk har jag testat med.

de låter som att de får bli rma på skiten då om ingan annan har ngt förslag. men det är ganska säkert att de inte kommer hjälpa med ny bios eller?

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001

Jag misstänker minnesfel faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde