Permalänk
Medlem

3.2 ghz EE

Halloj, testade överklocka min processor idag och tyckte det inte alls blev bättre prestanda? men vad vet jag...
körde den i 3,4 resp 3,5 ghz. kan det vara så att moderkkortet inte gillar att bussen blir högre än 800?
Kör med vanliga Kingston Value minnen men allt fungerar ju och så känns bara lite slött i spelen, vad tror ni det kan vara?

Permalänk
Medlem

kolla så han inte trottlar bara. Försök hålla han under 60C för å vara ngorlunda säker på det. Sedan är 2-300Mhz inte mycket procentuelt på 3200Mhz redan så märks som sagt inte mycket alls.

Permalänk
Medlem

Men nästan så att den känns "slöare" clockad?
kan det vara minnena som går för högt eller att buss-hastigheten är för hög? minnena ligger på 216 typ tror jag.. bör ju klara det?

Permalänk
Medlem

Det sja inge gå slöare pga det om du itne har nåt bios etc som sätter ner timings avsevärt eler så automatiskt om du drar upp frekvensen. Bechan i sisoft sandra å se vad du får före respecktiver efter klockning.

Permalänk
Medlem

om minnena körs i 216mhz som du säger så körs de i 432mhz ddr så du måste sänka minnes hastigheten kör de i 333mhz ddr

Visa signatur

Packardebell IXTREME 8340 | AMD Athlon64 3500+ | NEC DVD-RW 3530 | 2x512MB ddr400 pc3200 | Seagate 250GB SATA | Geforce 6800le 256MB PCIe | Sound Blaster Audigy SE | Razer Diamondback | altec lansing 251 | hp pavilion mx70