Permalänk
Medlem

lämpligt moderkort till X2 4400+?

Hej. En kompis ska shoppa lite nya delar. Den enda delen som är bestämd är en AMD X2 4400+ CPU. Nu är frågan vad finns det för lämpligt moderkort?

- Han tänker inte överklocka (alltså inget DFI..)
- max 1500:-
- Gärna fler än 3 PCI platser.
- PCI-e eller PCI-e OCH AGP kombinerat

Och som "bifråga" kommer följande: Kan han använda sitt gamla 20pins nätagg?

/Peter

Permalänk
Avstängd

ABit K8N-Ultra

Permalänk

Jag har samma fråga, men jag tänker överklocka.
DFI?

Visa signatur

MrClean

Permalänk
Medlem

DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert
eller
DFI Lanparty UT nF4 ULTRA-D

Om du e intresserad så säljer jag mitt ULTRA-D, har just köpt ett Expert.

Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk
Medlem

Re: lämpligt moderkort till X2 4400+?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Hej. En kompis ska shoppa lite nya delar. Den enda delen som är bestämd är en AMD X2 4400+ CPU. Nu är frågan vad finns det för lämpligt moderkort?

- Han tänker inte överklocka (alltså inget DFI..)
- max 1500:-
- Gärna fler än 3 PCI platser.
- PCI-e eller PCI-e OCH AGP kombinerat

Och som "bifråga" kommer följande: Kan han använda sitt gamla 20pins nätagg?

/Peter

Vill han ha både AGP och PCI-E finns bara asrock. Det är ett billigt kort som funkar bra, jag tycker det verkar mycket prisvärt. Verkar vara stabilt och bra, går också klocka med det om man vill. Det står rätt så mycket om det på forumet.

Lycka till

Länk till moderkortet.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=45932

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja jag kan rekommendera ASROCK 939DUAL-SATA2 och jag har kört med både AGP och PCIe grafikkort och allt fungerade helt perfekt och även kört med 4 minnesmoduler utan problem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fast hur är det med moderkortens (KN8 och asrock) stöd för X2? Måste man flasha om bios? (var väl så förr med asrock??)

Permalänk
Medlem

att inte folk kan förstå att DFI _inte_ är jättekrångligt?
...Det finns bara lite mer att välja mellan låter man det mesta stå på auto så blir det ännu enklare.

DFI är inte bara till för hardcore överklockare, det är ju faktiskt ett jättebra och stabilt kort överlag, så DFI för hela slanten skulle jag vilja säga...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

"Jag ska inte överklocka"

Så sa jag med och köpte ett epox 9nda3+ för att det verkade va ok... sedan några månader efter det så sitter man ändå här med ett DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert...

Visst så trodde jag att det skulle vara en jäkla massa att ställa in i bios .... jätte krångligt tänkte jag först... men det var hur smidigt som helst..

Håller helt med Umegrabb...

Det bästa köp jag gjort

Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk
Medlem

Det enda man kan haka upp sig på är minnesinställningarna.
Det tar ett tag innan man lär sig dem. För mig tog det ca 2 dar o hitta ett par inställningar som funkade perfekt.
och då efter ett jävla tweakande.
Dock så funkar det precis lika bra o köra allting på auto.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

jag har haft 2 st asus, ett gigabyte och 2 st dfi modekort (alla 939 socket). Asus är bra om du ska ha ett ok modekort utan att överklocka, gigabyte är inte bra på något sätt förutom att dom var billiga medans dfi är ett stabilt modekort om du ska överklocka fast att min expert har precis pajat. Om du VERKLIGEN inte ska överklocka något så köp asus men om du ska ändå köpa ett bra asus modekort kan du lägga lite till så får du dfi å det är värt pengarna.

ps. t ex dfi har 3 st pci platser men om man har sli så kommer du inte få plats med 3 st pci kort d.s

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb