Permalänk
Medlem

1st 512mb PC2700 vs. 2st 512mb PC2100?

Vilken ger mest prestanda?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Öh...du får dubbelt med minne med två stickor...
Men det beror på vilken processor du har, och på vilket moderkort.
Eller har du skrivit fel i titeln? Eller är det två 256 mot en 512 du menar?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Mer minne ger oftast bättre prestanda än snabbt minne. Du tjänar alltså på att ha 1gb PC2100 istället för 512mb PC2700.

Permalänk
Medlem

Ok jag borde ha skrivit vilket BÖR ge mer prestanda. För att jag skaffade mig nyligen 2st PC2100 och hade från början 1st 512mb PC2700. Grejen är den att det inte blev mycket mer prestanda ändå!! Jag kollade och jämförde med video stresstest i counterstrike source och det blev bara 2 fps mer. Ska det verkligen vara så?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Tror inte FPS:en skall skilja så mycket då det är mer GPU och lite CPU beroende. Kolla laddningstider av spel etc. ist.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt skillnad i Guild Wars i alla fall. Men inte så mycket som man skulle kunna tänka sig. JAg bör nog testa hur det är i BF2. Det är ju otroligt minnes krävande.

Edit: Har prövat BF2 och det var inte någon större skillnad. Knappt märkbart. Vad kan det bero på? Blir det ingen skillnad för att min processor inte pallar med eller? Någon?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080