Permalänk
Medlem

processor skadad?

Hej!

häromdagen så kopplade jag in ett nytt nägg(bättre seasonic430W), X-FI xtreme musik ljudkort samt en pci adapter till trådlöst nätverk. startade datorn och efter en korttids bruk märkte jag under windows hur tempen steg upp till 72c. Så jag stängde ner, öppnade burken och såg till min förvåning att en fläkt sladd blockerade CPU fläkten. Fäste runt den och den startade normalt igen med sedvanliga idle temp 30c.

Men när jag kör benchmark i 3dmark05 eller i CSS. ser jag att jag får mindre score. t.ex CSS får jag 104 tillskillnad från förut 117 och tappade drygt 300p i 3dmark05

Kan det vara så att jag skadade processorn eller har cpu blivit mer belastad pga de nya delar som jag kopplat in?

Hälsn. P

Permalänk

Kan vara så att ljudkortet ger en grundbelastning på CPUn, eller PCI-adaptern.

Så länge allting är stabilt är det nog inget problem i sig, utan du får leva med det. HAr du några nya program i traen eller likannde, som kontrollpanel till X-Fi?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

oja. Den installerade en massa junk. Men logiskt sätt så kan den väl belasta processorn tycker man. För även om jag överklockar graffekort så händer d typ ingenting med scoren