Skönt Test Intel Conroe vs AMD FX-60

Permalänk
Medlem

Skönt Test Intel Conroe vs AMD FX-60

Tja

hitta ett skönt test mellan dessa två, Intels nya Conroe och en Överklockad AMD FX-60

tror att jag kommer att välja Conroe när den kommer... om man tittar på detta test....

någon som har ett hum när den kommer till sverige!?

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713

Permalänk

Det ser väldigt bra ut!! Undrar när dom kommer och vad priset kommer att ligga på?? Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=56746...

Detta test har diskuterats flitigt tidigare och bland annt varit med i nyheterna.

Själv väntar jag på tester som är helt oberonde där inte Intel har byggt båda datorerna och bestämt villkoren.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

ja det är väl sant, men om man bortser från det, så ser det ändå ganska bra ut, Aha, visste inte att den hade varigt med på tidigare inlägg,

det kommer garanterat fel tester av Conroe av andra så får man väl jämföra då

Permalänk
Hedersmedlem

Det dröjer rätt länge innan Conroe dyker upp eftersom den inte är lanserad ännu, det var en ovanlig "förhandstitt" eller vad vi skall kalla det från Intel. Förvänta dig inte Conroe före sommaren iaf.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut!!

"AMD still does have some time to surprise us with AM2, but from what we've seen today, they are going to have to do a lot of work to close this gap. We saw performance today in the two areas that we were most concerned about with Conroe: gaming and media encoding, and in both Intel greatly exceeded our expectations. Also remember that Conroe should be lower power than the AMD offering we compared it to, although we weren't able to measure power consumption at the wall in our brief time with the systems."

Hoppas nu att AM2 ser bra ut likaså Heja intel!

Permalänk
Medlem

Kolla det här, mycket intressant på film !
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=whhhGud47TI

Visa signatur

[Intel P4 3.6@4.0GHz][Intel Originalkylare]/GigaByte(GA-8IPE775G)/1536Mb PC3200 DDR [1x1024Mb Kingston][1x512Mb]/ATi Radeon X800VE 256Mb/200Gb Maxtor Hdd/[Antec~Chieftec][480W 20*24Pin]/19" ViewSonic] - > - > [Idle~40C/Load~55C] < - < -]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NmZhai
Kolla det här, mycket intressant på film !
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=whhhGud47TI

Häftigt, särskilt det sista testet märkte man hur mycket amdn var efter.
Fast som sagt, väntar på oberoende tester.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Häftigt, särskilt det sista testet märkte man hur mycket amdn var efter.
Fast som sagt, väntar på oberoende tester.

testresultatet verkar ju aningen oroande =/ jag väntar nog på oberoende tester jag med... har svårt att tänka mig att skillnaden är så stor mellan conroe och A64 faktiskt

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Får väll glatt hoppas att skillnaden är så stor.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Intressantast blir ju priset. Om de kan skicka ut en 2,4/2,6Ghz conroe för kanske 1500kr så blir det ju riktigt intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Om de kan skicka ut en 2,4/2,6Ghz conroe för kanske 1500kr så blir det ju riktigt intressant.

& tomten är far till alla barnen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

A64 kostade ju ungefär 1500 för en 3200+ ett tag så jag tror inte det är helt omöjligt. Det beror ju självklart på vilka klockfrekvenser som conroe kommer få. Säg att den långsmamaste kommer bli på 2Ghz då och kosta 1500 så är det ju fortfarande ganska intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
A64 kostade ju ungefär 1500 för en 3200+ ett tag så jag tror inte det är helt omöjligt. Det beror ju självklart på vilka klockfrekvenser som conroe kommer få. Säg att den långsmamaste kommer bli på 2Ghz då och kosta 1500 så är det ju fortfarande ganska intressant.

Ja, men AMD:s första X2-processor kostade definitivt inte 1500 kronor. En tvåkärnorsprocessor är, av naturliga skäl, mycket dyrare att bygga.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exner
Ja, men AMD:s första X2-processor kostade definitivt inte 1500 kronor. En tvåkärnorsprocessor är, av naturliga skäl, mycket dyrare att bygga.

Är det därför Intels D805 är så dyr?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hjälpsam

SCREW Conroe, ge mig Kensfield!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

ööö de jämför amds hetaste processor idag med sin egen "next gen" processor, klart amdn får spö. verkar dock onekligen intressant

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
ööö de jämför amds hetaste processor idag med sin egen "next gen" processor, klart amdn får spö. verkar dock onekligen intressant

vad skulle de annars jämnföra med? amds next gen?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
ööö de jämför amds hetaste processor idag med sin egen "next gen" processor, klart amdn får spö. verkar dock onekligen intressant

det är ingen självklarhet att en mogen processorgeneration skall få stryk av en ofinslipad kommande modell, särskilt när det inte uttryckligen sägs att "detta är snabbaste versionen av den kommande generationen"

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
SCREW Conroe, ge mig Kensfield!

Ja, Kentsfield verkar väldigt instressant. Det som är bra är den verkar släppas redan Q1 2007 och fungerar på samma chipset som Conroe.

http://images.dailytech.com/nimage/932_large_kentsfield.png

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319