Permalänk

Misslyckad flash?

Hej, jag har stora problem med mitt Asus A8N SLI. Det började med att det ej gick att använda Corsair XL 512DDR 2-2-2-5 minnen i det, konstanterade att minnet ej var trasigt. Mina 2st 256DDR Geil Ultra 2-2-2-5 funkade utan problem.

Iaf när jag startade med Corsair minnet blev skärmen bara svart, och jag tänkte att det kanske är bios som måste uppdateras för att minnet ska bli mer kompatibelt.

Jag följde alla instruktioner och valde rätt bios att flasha med, fast se på fan. Moderkortet vägrar starta, jag har clearat cmos och tagit ur bateri utan resultat. Någon som vet vad jag ska göra? Jag är helt okunnig då det gäller diskett+flashing.

Snälla hjälp mig, håller på att bli tokig.

Permalänk
Hjälpsam

Sätt i orginal moderkortsskivan i cd-romen. Stäng av och sätt på så skall det lösa sig.

Det finns en del av BIOS som aldrig flashas om, och det den gör är att flasha direkt från orginalskivan, den bios som finns där. Automatiskt, om bios inte fungerar som den skall. Har för mig att alla senare Asus kort har det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI