Asus A8N-SLi Premium nForce4 SLi ellerDFI LanParty UT NF4 Ultra-D

Permalänk
Medlem

Asus A8N-SLi Premium nForce4 SLi ellerDFI LanParty UT NF4 Ultra-D

Tja ska köpa en ny dator snart och jag undrar vilket moderkort som är bäst till Spel krävande som Battlefield 2,Fear,Doom,Half Life 2!!.....Vilket av korten skall Jag köpa?!

Permalänk
Medlem

Moderkorten i sig själv spelar inte s¨stor roll eftersom de är utrustade med samma chip.. skiljer förvisso lite mellan ultra o sli versionen...Ska du inte överklocka så håll dig till det billigare ultra...

Permalänk

Spelar ingen större roll om du inte ska köra sli!
Båda tror jag är bra kort men DFi kortet har fått bra kritik!

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden lite.. vad är skillnaden mellan nforce4 och nforce4 ultra?

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt förslag är A8N-E ifall du vill ha ett billigt kort, A8N-SLI Premium ifall du har lite mer pengar att lägga och A8N32-SLI Deluxe ifall du tänker köra SLI.

A8N-E är relativt billigt, men har inte lika mycket features som t.ex. A8N-SLI Premium. Saknar firewire och har aktiv kylning på nForce4-chippet t.ex.
A8N-SLI Premium är dyrare men är ett trevligare kort än A8N-E. Det har som sagt fler features och är passivt kylt med hjälp av en heatpipe.
A8N32-SLI Deluxe är dyrast och har vissa fördelar jämfört med A8N-SLI Premium, bl.a. är det något snabbare ifall man kör SLI. Dock drar det lite mer ström än A8N-SLI Premium.

För min del blev det ett A8N-SLI Premium som jag är mycket nöjd med.

*tråd flyttad*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hjälpsam

Sedan är det lite beroende på hur du vill kyla moderkortet, tex om skall köra ett gfx kort och skall sätta på en större passiv fläns (eller vatten) på NB så kan SLI moderkort vara att föredra. I så fall kan man köra gfx koret i den nedre x16 slotten och ha goot om spelrum för av alternativ NB kylning.

Skall du överklocka hårt, och/eller gillar mycket utökad BIOS funktionalitet (med möjlighet att spara flera olika BIOS profiler etc) så är DFI's kort att föredra.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI