DFI LanParty UT NF4 Ultra-D eller Asus A8N-SLi Premium nForce4 SLi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

DFI LanParty UT NF4 Ultra-D eller Asus A8N-SLi Premium nForce4 SLi

Tja ska köpa en ny dator snart och undrar vilken av Moderkorten som e Bäst av dom här 2!? Ska klara spel bra som Battlefield 2,Half life,fear,Cs!????

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Hehe är nog hugget som stucket... kan inte tänka mig att det skiljer mer än högst 0,5fps mellan korten... Om ens det... det är inte i moderkortet som ger spelprestanda.

Dator: Intel i7 930 3,8GHz @ 1,2v, 6GB Corsair XMS3 1600Mhz @ 1440MHz 7-7-7-20-1, Gigabyte GA-X58A-UD7, Intel X25-M G2 80GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, Corsair Hydro Series H50 (Push-Pull), Fractal Design Define R2, Corsair HX 850W, DELL U2410

Kamera: Nikon D80, Nikon 50/1,4G, Nikon 18-55/3.5-5.6G VR, Nikon 70-300 f/4.5-5.6G VR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

eftersom du använder datorn till spel så kommer skillnaden som heddan sa, bli i princip nada. de finns ju lite goa funktioner då som på asus moderkortet så har du stöd för sli o så har du passiv kylning på chipset. just den modellen av lanparty korten så är det fläkt på sydbrygan vilket de flesta vet går sönder efter en väldigt kort tid. på ett gammalt moderkort jag hade började cipsetfläkten föra oväsen efter runt 3 dar. om man har tänkt köra sli på de lanparty kortet så måste man plocka fram lödkolven och kortsluta 2 st lödpunktspar under chipsetfläkten där och då vet ju alla att garantin ryker, om man inte är bra på lödning så man kan återställa det helt perfekt.

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
eftersom du använder datorn till spel så kommer skillnaden som heddan sa, bli i princip nada. de finns ju lite goa funktioner då som på asus moderkortet så har du stöd för sli o så har du passiv kylning på chipset. just den modellen av lanparty korten så är det fläkt på sydbrygan vilket de flesta vet går sönder efter en väldigt kort tid. på ett gammalt moderkort jag hade började cipsetfläkten föra oväsen efter runt 3 dar. om man har tänkt köra sli på de lanparty kortet så måste man plocka fram lödkolven och kortsluta 2 st lödpunktspar under chipsetfläkten där och då vet ju alla att garantin ryker, om man inte är bra på lödning så man kan återställa det helt perfekt.

Menar du chipsetfläkten?
Den har då hållit för mig än sålänge... men pastan på den är kass, jag bytte till AS5 å sänkte tempen en hel massa...
Du behöver inte löda för att köra sli på det kortet, dra hem sli patchen istället!

Jag skulle ha valt DFI iaf

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

ok de om patch va men än jag visste men hur tusan kan de funka att fixa de både hårdvaruvägen och mukvaruvägen?

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
ok de om patch va men än jag visste men hur tusan kan de funka att fixa de både hårdvaruvägen och mukvaruvägen?

Du behöver nog inte fixa på båda sätten, antingen eller...

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

DFI rekommenderar jag, jag har precis den modellen och det har fungerat bra. Spelar mycket för övrigt, klockar även en del.

"That which is not good for the bee-hive cannot be good for the bees" - Marcus Aurelius

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Menar du chipsetfläkten?
Den har då hållit för mig än sålänge... men pastan på den är kass, jag bytte till AS5 å sänkte tempen en hel massa...
Du behöver inte löda för att köra sli på det kortet, dra hem sli patchen istället!

Jag skulle ha valt DFI iaf

vart finner man denna slipatch?

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2005