Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

p4 kontakt med 8 pinnar

på mitt lanparty som jag nog kommer få inom de närmsta dagarna så är det så på strömförsörjningskontakten till prollen, så är den vanligtvis på 4 stift men nu är den på 8. får man med adapter eller måste man köpa? funkar det att köra utan?

:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

addapter fungerar nog men vittsen med dubbelt så många kablar är att fördela strömen gämt med mindre resistans sedan har oftast nätag av den typen fler rails för 12V spännigen än gammla. Addaptrar fins nog eller gå å göra själv har fixat i bland men alldrig fel med passande nätag hehe. Flästa ATX 2.0 agg har sån kontackt numera annars är ett EPS12V nätag kanon högre krav på stabila spänningar mm och dom har 8 pins kontackt och 4 pins.

8 pins kontackten är specielt för CPU strömförsörjnigen och används i regel på moderkort med mer än än CPU socket.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

ok. det följer inte med ngn sån till mitt hiper nätagg. men går det att köra med bara den vanliga kontakten utan adapter eller? konstigt att man inte får med en sån till hiper type-r som jag har.
som sagt är moderkortet ett lanparty sli-dr expert.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jul 2005

Funkar aldeles perfekt utan.
Så jag anser det bara onödigt o köpa ngn "addapter" om det ens finns ngn :/

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

hur sätter man de då om man inte har en sån adapter?