Vilket märke gör de bästa modekorten, msi eller asus?

Permalänk
Medlem

Vilket märke gör de bästa modekorten, msi eller asus?

Vilket märke gör de bästa modekorten, abit eller asus?

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem

Asus

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Samma skräp i stort sett.

Jag har jobbat som dator tekniker i 6,7 år (byggt/uppgraderat/lagat runt 2500 datorer) min erfarenhet är att Asus gör oftast en bra produkt rent stabilitets mässigt och till ett ok pris.
MSI har - från att vara bottenskrapet av det absolut sunkigaste skit du kunde hitta för några år sedan - vuxit till sig och levererar idag en hyffsad produkt. Bör väll tilläggas att du skall hålla dig ifrån deras låg-budget varianter. Men det är ju inte nödvändigtvis specifikt för MSI, mer en generell regel.
Är du på jakt efter ett moderkort som med god sannolikhet verkligen håller vad det lovar så kan jag rekomendera Tyan. jag har ägt 4, 5 stycken Tyan kort genom åren och aldrig haft ett enda problem.
Mina erfarenheter med Asus och MSI.
2 Asus kort, felfria produkter båda två. Ett dual p2 server moderkort och ett single p2.
2 MSI kort, ett dual 940 opteron - det fungerade aldrig som det skulle. Och ett Master K7D dual socket A som fungerade helt felfritt.

Hoppas det hjälpte dej.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mal

Permalänk
Avstängd

Båda har fläkt på sig och är därmed automatiskt underkända i mina ögon. Dålig ingenjörskonst helt enkelt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få svar på din fråga.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015