Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2006

Olika skruvar till transistorerna

Fick inte tillräckligt antal skruvar till mitt nyinköpta chassi. Det ska vara 10 skruvar till distanserna. Man fick med 8 till distanserna och 8 till nåt annat. Båda skruvarna passar och det enda som skiljer dem åt är huvuderna, där den sorten är lite större... Nu till min fråga: Kan jag blanda dessa skruvar när jag monterar moderkortet så jag använder 5 av varje?

Snabbt svar tack! (pga av att jag bygger datorn nu!)

EDIT: den ena sorten är räfflad på undersidan oxå. huvudet är tjockare också.

EDIT_2: http://hem.bredband.net/solger/SweC/skruvarna.jpg
så här ser skruvarna ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Skruvar...

Välj med fördel skruvar utan räfflor på undersidan av skallen då dessa kan skrapa av metallen runt skruvhålen i moderkortet.
Ärligt talat så krävs det rätt mycket för att det ska inträffa men det skadar inte att vara på den säkra sidan.

Lycka till.

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Ptja, det kvittar vilka skruvar du använder. Jag har aldrig lyckats skrapa bort nån metall oavsett vilka skruvar jag använt

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::