Permalänk
Medlem

ni som har Asrock dual sata2

jag vill bara veta om ni e nöjda eller inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte nöjd, alldeles för många buggar och att det är ett skitigt budgetkort. Enda anledningen till att jag har det är för att det är det enda S939 + AGP/PCI-E kortet.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

oki bra bra bara klicka på jag köper ju snart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man väger alla fördelar (både PCI-E och AGP, möjlighet till byte av CPU-sockel, lågt pris, bra överklockningspotential, osv) mot nackdelarna (inget perfekt BIOS, buggar, osv) är jag åtminstone nöjd med kortet.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd, jag har inte haft problem med någonting alls. Anledningen till att folk har problem, enligt min åsikt är att det är skit bakom ratten Iallafall i 50% av fallen.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

oki är det lika lätt att byt abios som på asus o msi typ windows baserat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör kortet i min HTPC, helt ok!
Har haft mindre trassel med det kortet än mitt DFI Expert.
Det finns möjlighet att flasha Bios från Windowsmiljö, iaf om du tänker köra officiella Biosversioner.

http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=939Dual-SATA...

Visa signatur

Kent

Permalänk
Medlem

oki låter bra inga mer som vill rösta?? finns ju massor av folkgär som har det moderkortet

Visa signatur
Permalänk

Jag är nöjd pga att man kan både köra agp/pci-express och jag klockade min AMD4000? till 2700Mhz på orginal volt späning 1,45V en nacktdel är att man inte kan ändra minnerna till högre Mhz, 200Mhz verkar ju vara max

Permalänk
Medlem

Ett lotteri Mitt kort höll i 5 dagar, allt i orginal hade inte ens överklockat graffet än, hade en jävla massa problem med det, den tappade windows filer hela tiden. Max var den stabil i 4 timmar, och idag när jag fick hem mitt nya mobo så märkte jag att asrock kortet hade dödat mitt ram minne också THE PAIN!!

Permalänk
Medlem

hmmm detta kanske inte är så bra iallafall fasen me

Visa signatur
Permalänk

Jag kan säja så hära att det är ett biligt kort och du får en hel del för pengarna men om du redan har AGP-grafikkort KÖP om du har PCI-express-grafikkort köp INTE
Hälsningar Stefan

Permalänk
Medlem

Köp hellre ett billigt beg s939 agpkort, asrocket är skit.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd, lite strul med klockning, olika BIOS versioner och grafikdrivisar i början. Funkar perfekt nu.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Mitt första ASRock strulade lite med coldboots och liknande, men det andra jag köpte efter att jag själv förstört det första fungerar utmärkt och klockar fint bortsett från den låga vcoren.

Nöjd mao.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Köp hellre ett billigt beg s939 agpkort, asrocket är skit.

jo men det e ju smart när jag har agp kort o vill ha pci-e i framtiden!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
Om man väger alla fördelar (både PCI-E och AGP, möjlighet till byte av CPU-sockel, lågt pris, bra överklockningspotential, osv) mot nackdelarna (inget perfekt BIOS, buggar, osv) är jag åtminstone nöjd med kortet.

Överklocknings potential i helvete heller, kassa minnesinsällningar, kassa voltinsällningar klarar inte över 274 htt orginal ostabilt etc etc. Är faktsikt lite besviken på det, känns lite trist att vara tvungen att lödasönder det för att få tillgång till det andra kort redan har.

Permalänk
Medlem

Hehe underbart med folk som klagar på att kortet klockar dåligt.. kortet kostar 650:- vad förväntar ni er? Att det ska vara lika bra på allt som ett 1000-1500:- dyrare kort?

För mig som inte håller på att pillra funkar kortet utmärkt, ingen instabilitet, inget krångel med varken minnen eller cpu. Enda som var lite jobbigt var att den körde minnena i 333mhz istället för 400mzh men var bara att ställa om så blev det rätt

Permalänk

Ha! Klockar dåligt? Jag kör min skitiga CAB2E @ 8x344 = 2752MHz med default vcore (Prime +12 timmar stabilt)! Kan säkert köra högre men har ingen ledandefärg för att kunna fixa vmod. Massa SKIT backom ratten!

@ freknemuff: Fixa OCW Beta bios 1/2, offciella bios är låsta til 274HTT, sänk HTT multiplier (800MHz = 4x, 600MHz = 3x), fixa AMD 64 Tweaker: mer minneinställningar än du kommer att fatta. "Löda sönder" det? Vcore-modden är grymt enkelt, lika så med vdimm tycker jag, ändra bara på en liten resistor! Eller köp boostern om det skall vara så svårt.

Och angående den låga v-dimm, behöver inte äns löda eftersom jag har inkommande äldre TCCD-krestar som klarar sig fint med 2.7vdimm

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är mycket nöjd med kortet men nya ATX 12V v 2.2 20+4 nätagg kan ge problem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Inga som helst problem. Väldigt nöjd faktiskt. Klockar snorbra, ska göra moddarna när jag fått mitt 7900gt. Fast egentligen behövs det inte, se sig:-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Hedersmedlem

Men kan man köpa kortet längre?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men kan man köpa kortet längre?

Det verkar inte finnas i lager på så många ställen, men det finns iallafall listat på en del återförsäljares sidor: http://buggy.nu/index.php?a=search&q=939dual

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Hedersmedlem

Då Nvidia dragit in allt var ULI heter kan man undra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Discokungen

Båda mina kort fungerar skitbra. Hur stabil som helst i klockning och mycket trevligt BIOS. Tycker inte man kan ställa så stora krav på ett moderkort som kostar 600spänn

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd. Inga som helst problem.

Jag köpte det för jag ville uppgradera från ett Socket A system till ett S939 system, men jag ville köra med mitt GeForce 6800 AGP, på det nya systemet med möjlighet att sätta in PCI-E när jag vill. Och om man inte får ett måndags-exemplar som nån verkar ha fått, så funkar ASRock kortet klockrent. Läste en del recensioner online innan jag köpte med. Kortet fick fina (typ 8/10 och liknande) betyg från de recensioner jag hittade. Testerna var precis som jag imponerade av AGP+PCI-E funktionen. 650:- eller vad det kostar är inte fel det heller. Om man mot förmodan skulle få ett defekt kort, så går de ju att få ett nytt genom att meddela stället man köpte ifrån.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kört med AGP och nu uppgraderat till PCIe så det fungerar som det skall.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
jo men det e ju smart när jag har agp kort o vill ha pci-e i framtiden!

Varför köpa ett skitkort nu och inte vänta med att köpa ett vettigt moderkort tills du köper PCI-E grafikkort?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Varför köpa ett skitkort nu och inte vänta med att köpa ett vettigt moderkort tills du köper PCI-E grafikkort?

Vad i jösse namn puffar du på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Bad i jösse namn puffar du på.

Det undrar jag också^^

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst