Permalänk
Medlem

standard eller lägsta Timings

Kan i princip inget om timings, tog en snabb titt i FAQ och förstod att ju lägre (i princip) timings desto bättre.
Har också läst att ibland kan det vara fördelaktigt att köra med lite högre timings och därmed högre frekvens (rätt??)

Det jag undrar är när tillverkare skriver vilken timings deras minne har är det de timings ihop med deras angivna frekvens eller är det den lägsta möjliga timings de klarar av?

Permalänk
Medlem

Re: standard eller lägsta Timings

Citat:

Ursprungligen inskrivet av istorage
Kan i princip inget om timings, tog en snabb titt i FAQ och förstod att ju lägre (i princip) timings desto bättre.
Har också läst att ibland kan det vara fördelaktigt att köra med lite högre timings och därmed högre frekvens (rätt??)

Det jag undrar är när tillverkare skriver vilken timings deras minne har är det de timings ihop med deras angivna frekvens eller är det den lägsta möjliga timings de klarar av?

Det är "originaltimingsen" på minnet dem skriver ut.. Mina 400mhz 3-3-3-8 minnen körs i 436mhz 2.5-3-3-7, dvs högre klockfrekvens och lägre timings... Vilket ger mycket bättre prestanda!

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk

Re: Re: standard eller lägsta Timings

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Det är "originaltimingsen" på minnet dem skriver ut.. Mina 400mhz 3-3-3-8 minnen körs i 436mhz 2.5-3-3-7, dvs högre klockfrekvens och lägre timings... Vilket ger mycket bättre prestanda!

Mycket bättre tillåt mig tvivla... I följande artikel testas om det verkligen blir så stor skillnad i prestanda mellan högpresterande minnen och mera vardagliga timings...

http://www.tomshardware.com/2006/03/31/tight_timings_vs_high_...

Skillnaden är i bästa fall 2% om ens det i dom flesta fall...

Mycket bättre... LOL

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.