Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

kylpasta på cpu "pinnarna"

Har råkat få en del kylpasta på min amd athlon64'as pinnar, hur får man bort det utan att riskera att böja dom? skulle man kunna lägga hela prollen i ett bad med t-röd eller kemisk ren bensin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2003

skit i det

Folding - bad in poker, good in real life

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans
Registrerad
Okt 2003

Beror ju på om kylpastan leder?

i7 2700k @ 4.6GHz | MSI Z77A-GD65 | 12GB 1600MHz | XFX Radeon R9 380 DD XXX OC 4GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair CX400w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2003

finns det någon som leder egentligen?

AS leder inte(iaf enligt tillverkaren) och dom flesta "silverpastor" innehåller knappt metall

senast jag rättade ut pinnar på en Winchester var för en vecka sen, vill inte försöka rengöra mellan dom raderna... men dubbelvikt papper kanske funkar om man är försiktig

Folding - bad in poker, good in real life

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

AS leder inte men kan vara kapativt!!(enligt artic cooling) Försök få bort så mycket som möjligt men var försiktig så ska det nog inte vara nån fara
Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Infernum
Registrerad
Jul 2001

Häll på lite T-röd & borsta rent med en "rakapparatsborste"... du vet en sådan som man rengör en rakapparat med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Häll på lite T-röd & borsta rent med en "rakapparatsborste"... du vet en sådan som man rengör en rakapparat med.

Är du säker på att detta inte skadar cpun?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001

tryckluft?

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Infernum
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Är du säker på att detta inte skadar cpun?

Ja, rätt så säker eftersom jag gjort på det sättet själv.. men som vanligt gäller varsamhet naturligtvis.