datorn hänger sig på grund av drivrutiner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2005

datorn hänger sig på grund av drivrutiner

jag har precis byggt ihop datorn igen när jag fick mina nya delar på returen. allting gick bra och jag gick in i enhetshanteraren ch såg "RAID-styrenhet" under okända enheter. jag hade den disketten man fick med moderkortet i diskettstationen så windows sökte efter lämpliga drivrutiner där och hittade några till SI 3114 chippet men efter det började den bete sig illa. den hängde sig hela tiden så att det inte fanns ngt annat o göra än att boota om. detta felmeddelande fick jag:
http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=39ca0d90-577a-4...
är det fel drivrutiner eller? den hängde sig flera ggr o de va bara o starta om några få minuter efter man startat datorn. jag gick då in i enhetshanteraren och avinstallerade den men det hjälpte inte. jag gjorde det igen eftersom den då kommit tillbaka och den ville att jag skulle boota om och det gjorde jag. sen så hittade windows nya enheter och automatiskt installerade samma drivisar.

vad är felet och hur fixar jag det?

EDIT: jag har nu avinstallerat ännu en gång genom enhetshanteraren och windows återinstallerar skiten. numera får jag inte felmeddelande och så när den startar om vilket jag fick tidigare. Jag kollade runt i everest och såg att command rate på mina minnen är satt till 1T, men minnena e speccade till 2T. kan detta ha ngt o göra med saken?

:)