Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

stora problem med GA-K8NF-9

har en Sata hårdisk 80gig... x800GTO2 saphire graffe, 2 st 512 ddr 400 minne mm... och sen... moderkortet... ett gigbyte GA-K8NF-9..... till jul fick jag ihop datorn men den funkade inte för det var fel på BIOS... så jag skickade iväg moderkortet till en polare som fixade de genom nya drivrutiner till SATA RAID tydligen... men för en vecka sen var jag tvungen att starta om datorn och samma problem kom igen....

problemet ligger i att när datorn startar hittar den inte som sagt hårdisken.. den går igenom allt de vanliga i början när man kan komma in på BIOS och liknande... men sen kommer den till gigabyte startupp(lr va de hette) (ett program som sköter installeringen)... men där hakar den upp sig... min polare säger att jag bara ska ändra den där lätta saken i BIOS... men har lagt ner hur många updaterinagr som helst nu på disketter, och kört i hela BIOS, så mycket så det skulle snart inte förvåna mej om datorn sprängs snart... har kört en ny omstart nu så den är helt ränsad igen...

alla filer ligger på http://www.gigabyte.com.tw/Sup port/Motherboard/BIOS_Model.as px?ProductID=1860

tar den nyaste SATA RAID uppdateringen.....
e så dålig på datorer så skulle inte förvåna mej om jag har försökt lägga in filerna på fel ställe i BIOS eller något liknande.. att jag ska trycka ner F7 lr sånt som de står vid startup har jag försökt men de händer inget... om någon har haft liknande problem eller vet hur jag ska göra skulle jag verkligen vara tacksamm... har inte lirat wow på en vecka och de verkligen känns hur tiden som jag har betalat för försvinner... så jag skulle verkligen uppskatta hjälp

om någon undrar varför jag inte bara skickar in datorn så tycker jag inte det kommer att lösa problemen i framtiden.. kommer säkert starta om datorn om 1 år eller nåe så om jag kunde lära mej hur jag ska fixa det här själv så skulle jag inte behöva betala en massa pengar för att skicka in den... och som en 16 åring som går i 9:an har man verkligen inte en massa pengar över till sånt heller..

tack i förhand till alla som vill hjälpa mig!

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

*flyttad*