Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Okt 2001

AMD Turion ML eller MT

Vad e skillnaden i prestanda? Är ML bra?

Sitter o kollar en bärbar med en processorn ML-40. Är den bra?
Mitt andra alternativ är en stationär dator med processorn AMD 64 X2 3800+ med tv-ut. Vet inte vilken jag ska köpa. Resten i burkarna är praktiskt taget likadant om man bortser från grafikkortet.

Så nu funderar jag på processorn. Hjälp!!!

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Nov 2002

Det är ju ganska stor skillnad i prestanda mellan en X2:a och en icke dual core turion, men ML40 ligger på 2,2GHz och 1MB cache så långsam är den inte
Dock är ML turions prestanda modell vilket gör att den har TDP på 35W istället för MT40 som har TDP på 25W.

MVH

Citera för att vara säker på svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Okt 2001

Hmm okej haja inget ....

Jag har hört att ML är den bästa just nu?

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2003

ML och MT är lika bara att MT är strömsnålare än ML, ingen skillnad i prestanda.

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Hur gör det för att de drar mindre ström/mindre TDP?
Bara att MT är garanterade att klara sig på lägre spänning eller?

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG