Jag ska inte använda sli, men är msi bättre ändå?

Permalänk
Medlem

Jag ska inte använda sli, men är msi bättre ändå?

ska köpa ny dator och detta har jag valt.

Cooler Master Centurion 5 Svart/Silver chassi

Hiper Type-R 580W Svart, Dual Fan, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/fläkt [

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

PowerColor Radeon X1800XT 512MB GDDR3, PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I, Retail

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

NEC DVD-brännare ND-3550 IDE Svart OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer

De här sakerna är jag ganska säker på att jag ska välja men jag är osäker på vilket modekort jag ska ta?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311965&CKS=PCW
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313874&CKS=PCW

Jag ska inte använda sli, men är msi bättre ändå?

All hjälp uppskattas!

Visa signatur

Mal

Permalänk
Avstängd

Msi är ett stabilt och bra märke som även går bra att klocka med. Jag kan rekomendera msi för jag har aldrig haft något strul med mina msi kort.

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk

va?

vad jag vet så är SLI ett läge man kan köra med två nvidia grafikkort.
och MSI ett märke på moderkort och annat?

så vad har SLI med MSI att göra ?

ja förstår inte.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
va?

vad jag vet så är SLI ett läge man kan köra med två nvidia grafikkort.
och MSI ett märke på moderkort och annat?

så vad har SLI med MSI att göra ?

ja förstår inte.

han jämför ett SLI mdoerkort med ett icke-SLI.
och undrar om SLI kortet blir sämre än icke-SLI-kortet om man bara kör med ett grafikkort.

ungefär.

Permalänk
Medlem

exakt

Visa signatur

Mal

Permalänk

Eller så köper du helt enkelt ett Abit KN8-SLI som kostar lika mycket som MSI-kortet du kollade på
Jag kan inte påstå att jag är så imponerad av de MSI-mobos jag haft... haft väl fungerat felfritt, men överlag inte varit så häftigt. Hade definitivt tagit ett KN8-SLI (kostar 100:- mer än KN8-Ultra och har dessutom firewire).

Och för övrigt funkar det utmärkt att köra med 1 grafikkort på ett moderkort med SLI-stöd, du får ett shadow-card med moderkortet som sätts i den pci-e-slot som inte används när du bara ska köra med 1 kort.

Visa signatur

AMD Opteron 146 @ 2870 MHz, Abit KN8-SLI, Crucial BallistiX PC3200 2x512 MB @ 480 MHz 2.5-2-2-6, WD 320 GB SATA2, GeForce 7600GT 256 MB
Intel Pentium 4 @ 2200 MHz, Random MSI-skräp, TwinMOS PC3200 2x512 MB, 250 GB, 300 GB, 60 GB, 80 GB, GeForce Ti4200 64 MB
MacBook Pro 15.4", Core 2 Duo T7700 @ 2400 MHz, 2x1024 MB, 160 GB, GeForce 8600M GT 256 MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenDragon
Eller så köper du helt enkelt ett Abit KN8-SLI som kostar lika mycket som MSI-kortet du kollade på
Jag kan inte påstå att jag är så imponerad av de MSI-mobos jag haft... haft väl fungerat felfritt, men överlag inte varit så häftigt. Hade definitivt tagit ett KN8-SLI (kostar 100:- mer än KN8-Ultra och har dessutom firewire).

Och för övrigt funkar det utmärkt att köra med 1 grafikkort på ett moderkort med SLI-stöd, du får ett shadow-card med moderkortet som sätts i den pci-e-slot som inte används när du bara ska köra med 1 kort.

Saken jag gillar med MSI kort (vet inte om det bara var det jag hade) är att det sparar RAID drivrutinerna så dom behöver bara installeras en gång, behövs ingen SATAns diskett (höhö)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berthill
Saken jag gillar med MSI kort (vet inte om det bara var det jag hade) är att det sparar RAID drivrutinerna så dom behöver bara installeras en gång, behövs ingen SATAns diskett (höhö)

Nforce4 sata-kontroller fungerar med XPs medföljande IDE-drivrutiner om man kör icke raid. Så är det med alla nforce4 jag sett. Inget specifikt för MSI. Har för vana att inte köra raid på systemdisken så hur installation fungerar på nvidia raid har jag ingen koll på.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara