Permalänk
Medlem

Problem med gamla och nya minnen

För någon månad sen köpte jag nytt mobo,prolle,graffekort och så men behöll mina vanliga minnen

1x512Kingston 1x512Twinmos PC2700 på båda och allt funkade nästan fint förutom när jag skulle

köra minnerna i Dual-Channel de gick absolut inte bara singel channel så jag sket i de och körde i

singel channel men så skulle polaren köpa något från nätet då passa jag på att köpa nya minnen

med för att kunna få ut dual-channel och kanske få så att dom gamla minnerna funkade med så jag

köpte 2*512 A-Data minnen Pc3200 från db.se fick hem dom och skulle köra i dual men de funka

inte testa hur många olika kombinationer, samt bara dom nya och blanda dom gamla minnerna

och dom nya tre gånger kom de upp bild men den stannade när den skulle räkna hur mycket ram

vid typ 15 sen kom de inget mer på skärmen så jag stoppade in bara dom nya minnerna på singel

och starta datorn och hoppas på att någon här kan hjälpa

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3