Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jun 2004

Tips på bra moderkort

Hejsan!
Jag hade tänk mej en liten uppdatering av mitt system, det börjar kännas lite gammalt nu
Det här är vad jag har för tillfället:

Pentium 4 NW, 2,6Ghz, 800mhz fsb
Intel 865PE "Rocklake" moderkort, sockel 478
+ 1Gb DDR400 minne, ASUS 6800LE@12 pp/6vp (AGP) osv...

Har tyvärr inte hängt med så jättemycket på processor sidan på senare tid, men jag hade ändå tänkt att köpa en Pentium D 805, har hört att de överklockar väldigt bra, och så är de ju väldigt billiga också.
Men nu till problemet: Vad ska jag ha för moderkort till den processorn? Min budget för tillfället klarar nog tyvärr inte av några jättestora investeringar =/. Jag antar att det inte finns något moderkort för sockel 775 som klarar av både AGP och PCI-Express kort? det hade varit super, med tanke på att grafikkortet troligtvis måste bytas snart också...
Jag vill nämligen helst inte byta grafikkortet nu också, det blir helt enkelt för dyrt. Såvida inte någon här kan ge mej ett förslag på ett billigt PCI-Express grafikkort som ändå är lika bra eller helst bättre än mitt 6800LE...
Men det känns ju inte så smart att uppgradera systemet och ändå inte köpa ett med PCI-Express... suck... jobbigt det här
Max vad jag kan tänka mej att investera i detta rör sej på ca. ~300-350 euro, och processorn kostar ~130, så det blir inte så mycket kvar att röra sej med =/

Ge mej förslag

P.S. Hur mycket kan jag ta för min processor+moderkort om jag säljer dem tror ni? och hur mycket för grafikkortet?