Permalänk

Vilket moderkort ska man välja?

Jag har en AMD 2400+ 2.0ghz men har tänkt byta upp mig. Jag har tänkt mig en AMD Athlon64 3200+ 2.0 ghz eller något liknande. Min fråga är om det finns något bra moderkort som både passar mitt chassi (ett chieftec medium tower eller något såndant heter det) och som klarar både AGP och PCI-E (har inte råd med nytt grafikkort samtidigt), samt kan använda samma minnen som jag har nu (PC2700)??

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Tycker att du skall vänta lite till innan du uppgraderar så du kan byta mer än moderkort och processor.
Att landa på ett mellanting som inte varar sålänge blir bara en kostnad som du kan lägga på ett nytt system istället.

Permalänk
Hedersmedlem

ASRock S939 Dual är ett prisvärt moderkort med stöd för både AGP och PCIe. Ett sånt och en billig A64a och du har en ganska prisvärt paket. Ditt PC2700-minne kommer att fungera bra, men prestandan kommer att påverkas negativt något, men inte allvarligt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |