Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Jan 2005

Behöver lite hjälp...

Min brorsa fick hem sina nya delar igår medans jag var i stan..
Han försökte såklart att plocka ihop datan själv.. Men när jag kom hem så sa han till mig att hans dator inte fungerade.. så ja kollade lite på den o frågade om det gick att formatera den eftersom det var nytt moderkort processor o ram... men han sa bara nej det går inte okej sa jag och gick upp och hämtade lite flera cd-rom/dvd för att testa om det var felet men det var det inte..

Så min fråga är alltså vad ska jag göra? Datorn startar förbi där man ska trycka på en knapp för att formatera datan även om skivan är i så känner den inte av den... Jag har byggt ganska många datorer men det har aldrig blivit så här.. Hans nättagg har bara 20pin o moderkortet har 24pin kan det bero på detta? Skriv gärna om ni vet vad ja ska göra eller om ni behöver mer info om datan...

Tack för er hjälp!

Amd Athlon 3000+ Venice s754 2,0ghz @ 2,48ghz,boxed fläkt||113,7 gig hdd||Geforce4 mx440 64mb||Asus k8n Nforce3 250 s754 ||Corsair Valu s 512mb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Degerfors
Registrerad
Feb 2004

Re: Behöver lite hjälp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anden_91
Min brorsa fick hem sina nya delar igår medans jag var i stan..
Han försökte såklart att plocka ihop datan själv.. Men när jag kom hem så sa han till mig att hans dator inte fungerade.. så ja kollade lite på den o frågade om det gick att formatera den eftersom det var nytt moderkort processor o ram... men han sa bara nej det går inte okej sa jag och gick upp och hämtade lite flera cd-rom/dvd för att testa om det var felet men det var det inte..

Så min fråga är alltså vad ska jag göra? Datorn startar förbi där man ska trycka på en knapp för att formatera datan även om skivan är i så känner den inte av den... Jag har byggt ganska många datorer men det har aldrig blivit så här.. Hans nättagg har bara 20pin o moderkortet har 24pin kan det bero på detta? Skriv gärna om ni vet vad ja ska göra eller om ni behöver mer info om datan...

Tack för er hjälp!

Det låter som att bootordningen inte är riktigt som du vill ha den, se till att cdrom/dvdrom står före hdd i prioritetsordningen.

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002

*Låst*

Fixa till topicen, PM:a mig ett ny förslag. Glöm ej att bifoga länken till tråden

Ser du ett olämpligt inlägg? Rapportera! Glöm heller inte våra forumregler
Kontakt: najk@sweclockers.com, PM eller kontaktformuläret
Min hårdvara: Stordatorn [----] Filserver + övriga datorer [----] Kringutrustning